понеділок, 5 серпня 2019 р.

Місячник педагогічної майстерності вчителів початкових класів «Творчість. Здобутки. Пошук»


Відповідно до плану роботи відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Межівської селищної ради в комунальному загальноосвітньому закладі «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Межівської селищної ради» проведено місячник педагогічної майстерності вчителів початкових класів під девізом «Творчість. Здобутки. Пошук».
На початку місяця (02.01.2019 року) на засіданні шкільної предметно - циклової комісії вчителів початкових класів (керівник Горбунова Н.В.) було спрямовано методичну роботу на стимулювання творчого потенціалу та підвищення професійної майстерності кожного вчителя, обговорено проведення різнопланових  уроків, виховні та позакласні заходи, заняття в групах продовженого дня.

 Всі  складові місячника майстерності були тісно пов’язані, між собою, діяли з єдиною метою – досягнення кращих показників навчання і виховання.

Оскільки, відповідно до ідеї «Нової української школи» діти мають пізнати світ цілісно, тематика програмового матеріалу в початковій школі протягом місячника інтегрувалася в усі навчальні предмети. Це дало змогу вчителю полегшити роботу в команді. Адже саме завданням, які б розвивали роботу в колективі, віддає перевагу новий освітній стандарт.

Вся методична робота реалізовувалася в основному через традиційні колективні та індивідуальні форми її організації  через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес для підвищення рівня сформованості інформаційної культури вчителя.
Під час методичних заходів вчителі отримали позитивні емоції, корисну інформацію від спілкування з колегами, познайомилися з освітніми здобутками та досвідом роботи педагогів школи. Це дало їм можливість порівняти з ними свою роботу, сприяло оволодінню новими формами професійного пошуку, а в деяких випадках – викликало бажання змін, серйозного аналізу власних проблем.
На методичних засіданнях було переглянуто і скоординовано відповідно до рекомендацій Нової школи основні напрямки її діяльності – впровадження гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі, формування позитивного іміджу школи, розвитку в учнів загальних і творчих здібностей,  питання роботи з обдарованими дітьми.
Протягом місячника робота вчителів здійснювалася у відповідності з методичною проблемою, теорія поєднувалася з практичною діяльністю, реалізовувалися міжпредметні зв’язки, практично відпрацьовувалися методики проведення уроків-проектів: урок – подорож. Літературне читання «Хліб» Т.Коломієць, (Скрипник Т.В., 2 клас), урок – тренінг «Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання», урок – змагання «Як рослини пристосувалися до різних природних умов», урок – практикум «На відпочинку взимку. Вибір одягу», урок-екскурсія в зимову природу «Зимовий вернісаж» (Горбунова Н.В., 3 клас), урок – гра «Україна колядує» (Денисенко В.Л., 4 клас), урок-тренінг «Добро і доброзичливість», урок – екскурсія «Видатні українські письменники», навчальний проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» (Денисенко В.Л., 4 клас). Такі уроки найбільше сподобалися дітям. Пов’язані з міжпредметним матеріалом, вони викликали у них більш цілісні відчуття та інтерес, бо кожна дитина мала широкий вибір до своєї участі в активній співпраці.    
   
Під час місячника особлива увага вчителів школи зверталася співпраці вчителів-початківців над формуванням системи школи з питань проектної діяльності у освітньому процесі та створенням на її основі умов для виникнення в учнів мотивації до навчання, бажання і здатності самостійно вчитися і застосовувати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути творчості та саморозвитку.

У створенні проектів приймали участь і батьки, особливо з питань реалізації наступності між дошкільною освітою та початковою школою. Позитивні відгуки отримали: дослідницький проект «Лайфхаки» (Скочко Л.В.,Овсяник О.А., 1-А, 1-Б класи); «Створення асоціативного куща «Захоплення», «Виготовлення колажів «Мрії, мрії, мрії…» та «Дружба» (Шевченко К.А., вихователь ГПД, 1-А, 1-Б класи); «В гості до звірів», «Чи вмію я дружити?» (Мозуляка А.А., педагог – організатор, 4 клас.), «Подорож до країни Довкілля» (Ворона О.В., вихователь ГПД, 2, 3 класи).

Різноманітні конкурси, вікторини, виставки учнівських робіт, які організовуються постійно, учні сприймали досить емоційно, знайомилися з цікавою літературою, вболівали за перемогу учасників свого класу.
Підводячи підсумки проведення місячника майстерності вчителів початкової школи, ми переконалися, що свою діяльність вчителі наших початкових класів спрямовують на створення дійсно творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Основою успішної роботи вчителів початкової школи є їх невичерпний творчий потенціал, відповідальність, розуміння вимог сьогодення, впровадження інновацій, особистісно-орієнтований підхід у формуванні мовної культури та компетентності учнів, використовуючи інновації, оновлюючи зміст освіти за Концепцією НУШ.

Завдяки проведеному місячнику, його заходам, ми визначили для кожного учасника освітнього процесу цінний кінцевий результат, що дозволить досягати визначених результатів конкретної дитини, вчителя та батьків, бо кожен з наших вчителів – педагогічно автономний, а ця робота стимулює його творчий потенціал.

Немає коментарів:

Дописати коментар