понеділок, 5 серпня 2019 р.

Тиждень педагогічної майстерності в закладі «Від інноваційних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах»


Методичний тиждень – форма роботи педагогічного колективу, з допомогою якої розв’язуються нагальні проблеми розвитку школи, зокрема удосконалення навчально-виховного процесу та підвищення професійної майстерності вчителя.
В умовах змін, оновлень і реформи сучасної школи є можливість вирішення проблемних питань демократичним шляхом – внаслідок спільного обговорення, прийняття колективних рішень, і все це через досвід, надбання колективу та кожного вчителя.
З 28 січня по 1 лютого 2019 року в нашій школі пройшов тиждень педагогічної майстерності по темі «Від інноваційних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах».

Він розпочався цікавим педагогічним ярмарком «Використання інновацій, як механізм отримання кращої якості освіти».
Горбунова Неля Вікторівна, керівник шкільної предметно методичної комісії вчителів початкових класів, ознайомила присутніх з інноваційними формами роботи, які застосовують класоводи нашої школи в освітньому процесі. Звернула увагу на нові методи, прийоми та інтерактивні вправи, які можна використати на своїх уроках у подальшій педагогічній роботі. Разом з присутніми були продемонстровані вправи, які допомагають на початку уроку створити позитивний настрій в учнів.
Вчителі 1-х класів Скочко Лариса Вікторівна, Овсяник Ольга Анатоліївна та Денисенко Вікторія Леонідівна провели практичні вправи із застосуванням Lego на різних етапах уроку. А вихователю групи продовженого дня Шевченко Катерині Анатоліївні вдалося представити створені разом з учнями тематичні лепбуки.
Скрипник Тетяна Володимирівна, вчитель 3 класу, в своєму підсумку наголосила, що наші вчителі, формуючи компетентного школяра, вміють вдало поєднувати власні вміння, елементи передового педагогічного досвіду та інноваційні технології в освітньому процесі.

Оформлений у фойє школи фото колаж «Я іду на урок…» відображає найбільш яскраві хвилини проведених уроків.
Вчитель географії Рубан Інна Миколаївна провела з педагогами закладу цікаве заняття з елементами тренінгу «Особистісне зростання вчителя», метою якого було сприяти формуванню психологічної культури вчителя та актуалізувати потребу позитивних змін особистості вчителя для підвищення професіоналізму і продуктивності педагогічної діяльності. Учасники заняття працювали в групах, обговорювали і висловлювали свої думки щодо розвязання запропонованих ситуацій.
В підсумку заняття молодий вчитель біології Зіненко Анастасія Олексіївна запропонувала переглянути відео з прикладом технології скрайбінгу, за допомогою якої можна цікаво подати матеріал та підвищити зацікавленість учнів до вивчення предмету.
Первій Олег Миколайович, керівник предметно-методичного циклу вчителів спортивного-естетичного циклу, обгрунтовано і доцільно провів методичний диспут «Сучасні форми організації освітньої діяльності здобувачів освіти, спрямовані на формування компетентної особистості». Вчитель залучив педагогів до широкого обговорення питання раціональності впровадження сучасних технологій під час дискусії «Урок учора, сьогодні, завтра», де вчителі розглянули питання сучасних форм організації освітньої діяльності, що спрямовані на формування компетентної особистості. Кожен учитель мав змогу висловити власні думки та ідеї, поділитися з присутніми власними спостереженнями та переконаннями.
Під час ділової гри «Я роблю так…» педагоги демонстрували найефективніші форми і методи, які вони використовують у власній практиці по формуванню ключових компетенцій, що визначає НУШ. За допомогою практичної частини заходу була створена презентація Моделі сучасного випускника.

Також вчителі грали в руханку «Один за всіх і всі за одного», яка дала змогу оцінити значення кожного учасника команди в організації групової форми роботи.
Ні для кого не секрет, що основною рушійною силою інноваційної виховної діяльності є класний керівник. Саме для них було проведено засідання дискусійного клубу по темі «Інноваційні форми організації виховної роботи – «за» і «проти»», в ході якого учасники ще раз переконалися, що саме класні керівники сприяють активізації пізнавальної діяльності вихованців, створюють умови для розвитку особистості учня, допомагають проявити свою індивідуальність кожній дитині.
Учасники дискусійного клубу визнали, що пріоритетна роль належить активним методам виховання, які базуються на демократичному стилі взаємодії. Деякі з них (метод відкритої трибуни, ситуативні ігри, інтелектуальний аукціон, аналіз ситуації) були запропоновані колегам заступником директора з виховної роботи Оксаною Володимирівною Усаченко.
Захід пройшов цікаво під емоційним гаслом:
«Ми – найкращі!
Ми – суперові і прикольні!
Ми – відкриті і активні!
Ми – вчителі 2 школи!!!»
Слайдова презентація упорядкованого методичною радою (керівник Столярова Любов Федорівна) посібника «Практичні поради, як запобігти появі непорозумінь з учнями та зривів уроків, створивши атмосферу доброзичливості і порядку під час навчання» проходила з підтримкою мультимедійних засобів, в умовах дискусії, під час якої вчителі поділилися інформацією про найбільш дієві засоби гуманного впливу на поведінку учнів, розглянули шляхи позитиву в роботі кращих вчителів школи в даному напрямку. Жваве обговорення проблемних ситуацій, запропонованих керівником ШПК вчителів суспільно-гуманітарного циклу Шачаніною Вітою Миколаївною під час проведення педагогічної дискусії «Як домогтися дисципліни на уроці?», викликало інтерес у присутніх, кожен вчитель намагався знайти найбільш раціональне їх вирішення. Рекомендації щодо удосконалення виховної роботи з питань покращення дисципліни учнів були прийняті до відома.

Відповідно до сучасних умов розвитку суспільства підготовку активних, мислячих особистостей, здатних не лише орієнтуватися і пристосовуватися до нових умов, але й змінювати їх, пізнавати оточуючий світ та впливати на нього, вчитель фізики Десятниченко Марія Степанівна здійснює шляхом поєднання теорії з практикою – метапредметною діяльністю. Окрім традиційних форм, вона впроваджує нові технології навчання, виховання та розвитку особистості за власною методикою – дослідження для досягнення оптимальних результатів. Пошук того, що може здивувати учня, примусити його замислитись, займає значне місце в її підготовці до уроків.
Марія Степанівна разом зі своїм асистентом Вікторією Леонідівною Денисенко презентували Майстер – клас Eкспериментальна робота вчителя фізики, заснована на мотиваційній базі для усвідомленого сприйняття учнем знань”. Ми стали свідками сучасного майстерно представленого дійства – цікава теоретична основа, проведені доказові досліди про виштовхувальну силу, силу тяжіння, явище дифузії, властивостей води, тиску, фарб…
Цікавості і враженням не було меж.

Захід супроводжувався змістовною авторською презентацією про використання дослідної та експериментальної роботи під час вивчення всіх предметів та написання науково-дослідних робіт.
На засіданні методичної ради розглядалося питання про впровадження в практику роботи школи метапредметного підходу до освітнього процесу, який передбачає, що дитина не тільки опановує систему знань, але й освоює універсальні способи дій, і з їх допомогою зможе сама здобувати інформацію про світ. Оскільки, метапредметність пов’язана з інтеграцією, на навчальних заняттях з використанням елементів метапредметних технологій відбувається виведення вчителя і учня до нових основ.
Рекомендації «Забезпечення умов розкриття творчого потенціалу педагога, формування ціннісних орієнтацій, рефлексивного мислення, оволодіння тенденціями змін в освітньому просторі шляхом впровадження метапредметності» чітко доводять, що даний підхід – це дуже добре знання вчителем свого предмета, новаторство в плані використання різного типу методичних прийомів, орієнтація на розвиток у школярів базових здібностей, таких, як: мислення, уява, розрізнювальна здатність, здатність цілепокладання або самовизначення, ідеалізаційна здатність, мовна та ін.

Присутні звертали увагу на те, що завдання Нової школи зараз прямо стосуються ніби тільки початкової школі. Але повна загальна освіта буде його логічним продовженням через декілька років, і до впровадження якого вчителям середньої і старшої ланки належить готуватися вже зараз. Вчителі повинні бути готові до нововведень в освіті, а саме: опановувати технології, що забезпечують індивідуалізацію освіти, безперервне професійне самовдосконалення, дотримуючись принципів наступності й розвитку в своїй педагогічній діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар