вівторок, 30 березня 2021 р.

ПІДСУМКИ НАУКОВО – МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДІ

 

ПІДСУМКИ НАУКОВО – МЕТОДИЧНОЇ

РОБОТИ В ЗАКЛАДІ У 2019–2020  НАВЧАЛЬНОМУ  РОЦІ

Заступник директора з НВР

Плахотнік О.М.


Головним методичним завданням науково – методичної роботи школи є розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах, тобто пошук шляхів активізації творчих здібностей учителя та учня на засадах особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів, забезпечення сучасної якісної освіти на основі її відповідності актуальним потребам сучасного освітнього процесу. Головна мета – це зростання педагогічної майстерності педагогічного колективу і кожного вчителя зокрема. Найважливіші принципи, на основі яких здійснювалася науково-методична робота в школі – це системність, зв’язок із життям, актуальність, науковість, наступність, творчий характер, урахування особливостей закладу, диференційований підхід до вчителів відповідно кваліфікаційних категорій та творчого потенціалу, пошук найважливіших, пріоритетних проблем і напрямів підвищення кваліфікації та форм роботи з учителями.

У 2019 – 2020 навчальному році вся науково методична робота здійснювалась у відповідності з чинним законодавством: законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», згідно Положення про шкільний методичний кабінет закладів освіти, рекомендацій Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, КВНЗ «ДАНО», відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Межівської селищної ради, наказу по школі від 02.09.2019 року № 213 «Про організацію науково-методичної роботи в закладі на 2019-2020 навчальний рік».

Згідно плану роботи школи всю роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичного проекту «Впровадження засобів соціалізації в процес формування особистості в громадянському суспільстві» на V (підсумковому) етапі роботи над науково-методичними проектами області «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та ОТГ «Формування інноваційної особистості учасника навчально-виховного процесу засобами соціалізації в сучасному суспільстві» в рамках практичного застосування і корегування головних орієнтирів відповідно до мети етапу: здійснення моніторингу динаміки змін професійної компетентності педагогів школи; оцінка рівня самореалізації вчителів; узагальнення результативності перспективного педагогічного досвіду; підведення підсумків роботи педагогічного колективу з проблеми соціалізації учнів; підготовка матеріалів для публікації; аналіз матеріалів моніторингу; аналіз матеріалів діагностики рівня розвитку соціальних компетенцій учнів та їх навчальних досягнень; опрацювання змісту, засвоєння методики реалізації проблемної теми та реалізація змісту і завдань, створення та обмін досвідом.

Робота над проектом підняла на більш високий рівень теоретичну підготовку кожного вчителя, надала чіткості, цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів, активізувала форми методичної роботи, спонукала до творчого та практичного впровадження вчителями науково-методичної проблеми в своїй освітній діяльності, вимагала детального аналізу, синтезу, узагальнення та корегування результатів; проведення моніторингу доцільності впровадження елементів інноваційних технологій; проведення експертної перевірки застосування нових методів навчання та виховання, застосування їх на практиці.

У 2019-2020 навчальному році методична робота здійснювалася за основними організаційними формами: індивідуальною (самоосвіта вчителів, творчі звіти, атестація, проведення відкритих уроків з використанням інноваційних  методик навчання), груповою (творча група, ШПЦК, психолого-педагогічний семінар і тренінги) та колективними (засідання педагогічної ради, інструктивно-методичні наради, єдиний методичний день, тиждень педагогічної майстерності, предметні тижні та декади ШПЦК, звіт науково-методичної ради школи перед колективом про результативність упровадження проблеми школи в практику роботи кожного вчителя).

Реалізуючи проблему, яка розкривала завдання підсумкового етапу, було проведено наступну роботу:

·               організація педагогічного забезпечення практичного впровадження технології розвитку творчої особистості (презентації);

·               розроблено методичною радою школи основних положень, рекомендацій по роботі над проблемою;

·               впровадження активних форм методичної роботи;

·               проведено обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних предметних циклових комісій;

·               забезпечення рівного доступу всім учасникам освітнього процесу до якісної освіти;

·               узагальнено впровадження в практику роботи вчителів ППД з даної проблеми;

·               психолого-педагогічний супровід навчання і виховання;

·               якісне підвищення професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу колективу;

·               випущено методичні бюлетені з досвіду роботи педагогічного колективу над проблемою, доповнено фотоколаж «Я іду на урок»;

·               створено модель випускника та вчителя в умовах Нової української школи;

·               методичною радою та творчою групою випущено методичні поради по  самоосвіті та становленні професіонала;

·               укомплектовані покрокові інструкції та поради для вчителів по роботі в режимі дистанційного навчання.

Координаційним центром всієї методичної роботи в школі є інформаційно-методичний кабінет, у якому зібрано методичну літературу, оформлено стенди, виставки, зберігаються матеріали ШПЦК та засідань, оформлено матеріали, які висвітлюють окремі питання роботи вчителя і колективу.

На засіданнях в інформаційно-методичному кабінеті (педагогічної ради, науково-методичної ради, творчої групи, ШПЦК, нарад при директорі та завучах, оперативних нарад) в рамках роботи над науково-методичним проектом на V (підсумковому) етапі обговорювались такі питання:

-   основні умови підвищення якості методичної роботи;

-   про результати організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами;

-   аналіз розповсюдження напрацювань закладу;

-   моніторинг стану роботи з обдарованими дітьми;

- результати ЗНО та ДПА за 2019 рік та особливості проведення в 2020 році;

- результати освітньої діяльності;

- динаміка зростання чи спаду успішності учнів;

- результати зрізів знань та контрольних робіт;

- діяльність вчителів щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

- аналіз стану викладання предметів;

- стан виконання навчальних планів і програм;

- робота факультативів і гуртків;

- стан позаурочної роботи вчителів з предмету;

- система та результативність підвищення професійного рівня вчителів;

- проблеми, труднощі та успіхи учасників освітнього процесу в період дистанційного навчання;

- самоосвітня діяльність педагогів;

- результати участі учнів в олімпіадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН та різного роду предметних та інтелектуальних конкурсах.

На засіданнях педагогічних рад розглянуті питання:

1. Підсумки роботи школи за 2018-2019 навчальний рік та модернізація системи науково-методичного забезпечення освітнього середовища школи в умовах реалізації програми розвитку школи у поточному навчальному році (протокол №1 від 30.08.2019 року).

2. Затвердження ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ закладу на 2019-2020 навчальний рік (протокол №1 від 30.08.2019 року).

3. Про затвердження інноваційних технологій, які апробовують вчителі школи  під час освітнього процесу (протокол №1 від 30.08.2019 року).

4. Безпечне освітнє середовище. Правові аспекти. Психолого-педагогічні умови створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації. Згуртування учнівського колективу (протокол №2 від 23.08.2019 року).

5. Формування активної, адаптованої, відповідальної та стратегічно мислячої юної особистості: реалії, проблеми та результати в просторі освітніх можливостей (протокол №3 від 09.01.2020 року).

6. Презентація напрацювань з досвіду роботи вчителів, які атестувалися:

- початкових класів Скочко Л.В. «Створення сприятливого середовища для набуття соціального досвіду учнями в умовах НУШ»;

- початкових класів Скрипник Т.В. «Формування відповідальної, мислячої юної особистості шляхом підвищення ефективності креативної діяльності в освітньому просторі початкової школи» ;

- німецької мови Шачаніна В.М. «Формування пізнавальної активності учнів на основі особистісного підходу на уроках німецької мови» ;

- історії Усаченко О.В. «Підвищення ефективності уроку історії шляхом використання інноваційних технологій (візуалізація)» ;

- географії  Рубан І.М. «Формування соціально активної особистості в сучасному освітньому процесі на уроках географії через впровадження інтерактивних форм навчання» ;

- української мови та літератури Ковалевська О.Л. «Забезпечення якісної освіти учнів за умов створення та реалізації індивідуальної освітньої програми в рамках предметів української мови та літератури».

7. Про підсумки роботи над науково-методичним проектом на V (підсумковому) етапі (протокол № 12 від 12.06.2020 року).

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі створено, під керівництвом вчителя-методиста Столярової Л.Ф., науково-методичну раду, яка спрямувала роботу над проблемою «Соціальні орієнтири формування особистості в громадянському суспільстві».

При визначенні змісту роботи науково-методична рада обирала насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості освітнього процесу. Місією методичної ради школи було: створення освітнього середовища, що забезпечує отримання учнями якісно нової варіативної освіти відповідно до індивідуальних потреб і можливостей особистості; успішна соціалізація випускника при збереженні кращих традицій українського народу; формування і розвиток гармонійної людини, здатної на творчу самореалізацію і фізичне вдосконалення.

При плануванні методичної роботи були відібрані ті форми, які реально дозволили вирішити завдання, що стоять перед педагогічним колективом: підвищення теоретичної, методичної та професійної майстерності вчителів, відстеження роботи з накопичення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду.

Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, єдиного методичного дня, тижня педагогічної майстерності, методичного практикуму та інших методичних заходів. З метою стимулювання вчителя до особистого і професійного зростання, досягнення нових педагогічних цілей постійно проводилися методичні консультації.

Засідання науково-методичної ради проходили нетрадиційно – у формі дискусії, мозкового штурму, дебатів, конференцій. До засідань готувались педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, презентації, відвідувались відкриті уроки вчителів із подальшим їх аналізом і обговоренням.

Під час проведення методичних заходів організатори прагнули  озброїти вчителів найбільш ефективними методами, прийомами і технологіями  діяльності на уроках та в позаурочний час, які реально  сприяли розвитку творчого потенціалу вчителя, його здатності до самоаналізу своїх досягнень, підвищення ефективності освітньої діяльності на всіх етапах шкільного навчання учнів.

Вся методична робота була спрямована на удосконалення методичної підготовки вчителів та їх фахової майстерності, удосконалення методики навчання згідно сучасних вимог, використання інноваційних форм та методів роботи, особливо в умовах дистанційного навчання під час оголошеного карантину. Крім того обговорювалися науково-методичні й організаційні питання. Приділялася увага шкільній освіті з позиції компетентнісного підходу – навчити майбутнього випускника вирішувати проблеми професійного вибору, включаючи підготовку до подальшого навчання у вищих освітніх закладах. 

Аналізуючи методичну роботу за п’ять років можна зробити висновок, що виросла активність учителів, їх прагнення до підвищення кваліфікації та самоосвіти. Вони стали частіше й активніше поширювати та узагальнювати свій досвід роботи не тільки на рівні школи, а й на територіальному та обласному рівнях, очно й дистанційно через різні педагогічні сайти.

Науково-методична рада протягом 2019-2020 року організувала і провела:

- огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури, обмін досвідом;

- оперативну нараду «Особливості підсумкового етапу роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою» ;

- семінар – практикум «Створення освітнього інноваційного середовища для професійного зростання педагогів з метою формування конструктивних мотивацій та особистої відповідальності учнів за здобуття знань в умовах реалізації нових стандартів освіти та соціалізації особистості» ;

- обмін досвідом класоводів початкових класів «Педагогічні відкриття у вихованні соціальної особистості початкової школи в умовах НУШ» ;

- педагогічні читання «Атестація як ключова складова системи професійної майстерності педагогічного працівника» ;

- проблемний семінар «Основні чинники успішної соціалізації дитини в умовах сучасного навчання» ;

- психолого – педагогічний семінар «Роль співпраці психологічної служби з іншими учасниками освітнього процесу в створенні безпечного безконфліктного середовища» ;

- випустили Методичні бюлетені «Класифікація педагогічних інновацій за складовими та компонентами педагогічного процесу в системі освіти України», «Підходи до оцінювання сформованості основних груп компетентностей учнів», «Родзинки досвіду педагогів школи»;

- організували виставку новинок педагогічної літератури з метою впровадження інноваційних методик у практику роботи вчителів школи;

- поповнили тематичні папки, пам’ятки: «Вимоги до сучасного уроку», «Компетентнісний підхід у навчанні», «Технології компетентнісної освіти», «ІКТ в роботі педагога»;

- підготували і провели Єдиний методичний день;

- вивчили і узагальнили досвід учителів школи, які атестувалися;

- методичний практикум «Використання Інтернет ресурсів у професійній діяльності педагогів. Основи on-line комунікації»;

- укомплектували посібники для підтримки учасників освітнього процесу в період дистанційного навчання;

- поповнили папку «Із педагогічної скриньки» (конспекти відкритих уроків різних типів та форм проведення, публікації у фаховій літературі, самоосвіта);

- продовжили роботу з поповнення Банку перспективного педагогічного досвіду учителів школи. Розпочали створення «Книги слави школи».

Під керівництвом Десятниченко М.С. працювала творча група, яка вивчала питання «Практична реалізація основних напрямів оновлення освітніх процесів в умовах соціалізації особистості громадянського суспільства». Методична робота творчої групи була спрямована на дослідження та застосування засобів підвищення професійної майстерності, розвитку творчості та ініціативи вчителів для повноцінної реалізації завдань соціалізації особистості громадянського суспільства, удосконалення методики викладання та підвищення ефективності занять, удосконалення існуючих і впровадження нових форм, методів і засобів навчання і виховання, передового педагогічного досвіду, нових інформаційних технологій. Метою роботи творчої групи було створення умов, що сприяють досягненню кращої якості освіти з використанням ІКТ.

Протягом 2019-2020 н.р. творча група:

- розробила заходи по вирішенню поставленої проблеми на V (практичному) етапі дослідження;

- сприяла впровадженню в практику роботи школи досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, нових методик навчання учнів;

- вивчали і розповсюджували передовий педагогічний досвід вчителів школи;

- приймали участь в організації всіх методичних заходів;

- укомплектували матеріали для випуску методичних бюлетенів;

- підбирали матеріали для самоосвіти вчителів по організації і проведенню дистанційного навчання в період карантину;

- сприяли удосконаленню педагогічного процесу і виховної роботи в школі, методики викладання предметів та підвищення ефективності занять.

Під час роботи над науково-методичною темою творчою групою було виявлено питання, які потребують більшої уваги та розв’язання: впровадження сучасних педагогічних технологій навчання й виховання обдарованих та здібних дітей, організація науково-дослідницької діяльності учнів, забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду, якісна організація освітнього процесу під час дистанційного навчання.

Члени творчої групи проводили системний аналіз організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, дидактичних, соціальних умов реалізації завдань в закладі з метою забезпечення чіткого планування роботи.

Протягом навчального року творчою групою проведені:

- науково-практичний семінар «Сучасні освітні технології», на якому розглянули питання структури моделі впровадження сучасних технологій: зміст технологій; визначили критерії та показники досягнень; можливості освітнього середовища школи для впровадження технологій; форми і методи оцінювання індивідуального зростання учня в рамках впровадження технологій; методичне забезпечення умов щодо введення вчителем в практику роботи обраної  технології;

- круглий стіл «Сутність освітнього простору, спрямованого на успішну соціалізацію учня», на якому звернули увагу на питання індивідуальності педагога та її вплив на самоствердження і самореалізацію учня; моделювання фрагментів уроків;

- робочі засідання, на яких обговорили питання: портфоліо, види портфоліо, портфоліо випускника (з досвіду роботи вчителя); результати, які підтверджують розвиток загальних компетенцій учнів та вчителя шляхом впровадження технологій; форми і методи оцінювання індивідуального зростання учня; результати, які підтверджують розвиток професійних компетенцій учителя; результати участі учнів у конкурсах різного рівня; участь вчителів у методичних заходах та конференціях різного рівня; портфоліо вчителя; самоосвітня діяльність в період карантину;

- представлення результатів роботи творчої групи на методичній раді.

Аналізуючи результати, творча група зробила висновок, що наша школа, як заклад соціального виховання, реалізує функції виховання через освіту учнів, здійснює вплив на школярів у процесі життєдіяльності, в урочний і позаурочний час, під час неформального спілкування та вільної життєдіяльності.

Але, поряд з позитивними результатами в роботі творчої групи, є і недоліки: спостерігається недостатня робота педагогів по виявленню і організації роботи із дітьми з підвищеною мотивацією до навчання, з підготовки учнів до ІІІ етапу олімпіад та захисту науково-дослідних робіт, організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, індивідуальна робота з учнями, які мають прогалини в знаннях із одного або декількох предметів. Також недостатньо уваги приділяють педагоги самоосвітньому формуванню компетентної особистості, розвитку вміння учнів ілюструвати урок новітніми формами (презентації, відеоролики, рекламні плакати, відео, проєкти) та використовувати освітні платформи, а частіше самі розповідають матеріал теми, проводять уроки за підручником, своїми самостійно підібраними прикладами. Вчителям необхідно вчити учнів викладати суть прочитаного без навідних запитань, уміти самостійно розібратися в навчальному матеріалі,  здійснювати самоконтроль і самоаналіз навчальної діяльності, аргументовано пояснювати вивчений матеріал і надавати допомогу товаришам у його засвоєнні.

            Враховуючи труднощі, які виникли під час стихійного переходу школи на тимчасове дистанційне навчання внаслідок пандемії COVID-19, одним із головних завдань творчої групи на новий навчальний рік є удосконалення освітнього процесу з метою:

- формування інформаційної компетентності педагогів;

- ознайомлення вчителів із сучасними тенденціями та алгоритмом конструювання уроку з ІКТ – супроводом із послідуючим застосуванням інноваційних технологій у освітньому процесі в рамках програмового матеріалу;

- навчання дітей швидко орієнтуватися і користуватися інформаційними технологіями;

- вироблення в здобувачів освіти вмінь та навичок самостійно навчатися та навчатися протягом життя.

Отже, метою навчання інформаційно-комунікаційних технологій у школі є не тільки формування у вчителів та в учнів теоретичної бази знань з основ інформатики, а й вироблення умінь і навичок використання сучасних інформаційно – комп’ютерних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у випускників основ інформаційної культури та інформативно – комунікативної компетентності. Кожен вчитель має знайти такий підхід, в якому відбувається навчання з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій, найбільш реальний шлях забезпечення позитивної мотивації навчання, формування сталого пізнавального інтересу учнів, підвищення якості знань, створення педагогічних умов для розвитку учнів, залучення їх в самостійну творчу діяльність.  

У цьому навчальному році на засіданнях шкільних предметно циклових комісій педагоги систематично ознайомлювалися із чинними нормативними документами, новою педагогічною інформацією, передовим педагогічним досвідом та опрацьовували питання:

• шкільна предметно – методична комісія вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Шачаніна В.М.):

Засідання № 1 (вересень)

1. Обговорення напрацювань по роботі над проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості  в громадянському суспільстві» на ІV етапі.

Засідання № 2 (листопад)

1. Формування громадянської компетентності учнів на уроках суспільно – гуманітарного циклу.

2. Формування мовних і мовленнєвих компетенцій учнів на уроках іноземної мови.

Засідання № 3 (лютий)

1. Діалог «Гендерне питання у мовному аспекті».

2. Особливості індивідуальної роботи з обдарованими учнями з метою підвищення їх творчого потенціалу.  Поновлення банку обдарованих дітей. Визначення форм і методів роботи з ними. Планування роботи з обдарованими дітьми щодо підготовки до різноманітних конкурсів.

3. Національно – патріотичне виховання на уроках історії, української мови та літератури.

4. Аналіз моніторингового дослідження знань учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу за І семестр.

5. Тренінг: Як діяти в конфліктній ситуації.

Засідання № 4 (червень)

1. Педагогічна скарбниця – творчі звіти членів ШПЦК по роботі над науково – методичною проблемою.

2. Аналіз моніторингового дослідження знань учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу за ІІ семестр.

• шкільна предметно – методична комісія вчителів природничо-математичного циклу (керівник Таран Г.М.):

Засідання № 1 (вересень)

1. Ознайомлення з новими нормативними документами МОН України

2. Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення предметів природничо-математичного циклу у 2019-2020 н.р.

3. Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів та вимог щодо оцінювання письмових робіт учнів

4. Про результати ЗНО та ДПА за 2018-2019 н. р.

Засідання № 2 (листопад)

1. Впровадження наскрізного навчання з використанням міжпредметних зв’язків на засадах сталого розвитку як засобу формування наукового світогляду школярів.

2. Формування ціннісних орієнтацій на уроках хімії.

3. Вивчення стилю роботи вчителів, що атестуються.
Засідання № 3 (січень)
1. Шляхи вдосконалення роботи учителів щодо запровадження екологічного виховання як одного із способів виховання свідомості, відповідальності, соціальної адаптації.

2. Практичне заняття «Формування всебічно розвиненої особистості через любов до природи».

3. Елементи екологічної освіти на уроках фізики, хімії та інформатики.

4. Екологічне виховання на уроках математики.

Засідання № 4 (березень)

1. Комп’ютерні технології та інтернет джерела на сучасному уроці, як запорука виховання особистості сучасного соціуму.

2. Круглий стіл за проблемними питаннями:

а) Інтернет – життя сучасної свідомої особистості.

б) Використання технічних засобів навчання на уроках фізики.

в) Комп’ютерні технології на уроках біології.

3. Експрес-інформація: «Основні аспекти педагогічної діяльності, які сприяють компетентнісному розвитку учня».

            Засідання № 5 (червень)

1. Місце предметів фізико-математичного циклу в системі шкільної освіти.

2. Проблеми та перспективи дистанційного навчання.

• шкільна предметно – методична комісія вчителів спортивно-естетичного циклу (керівник Первій О.М.):

Засідання № 1 (вересень)

1. Основні вимоги до викладання та методичний супровід впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти на уроках художньо-естетичних та спортивно-оздоровчих дисциплін.

Засідання 2 (листопад)

1. Сучасний урок предметів художньо-естетичного та спортивно-оздоровчого циклу як основа проектної діяльності учнів.

1. Інтерактивні форми і методи навчання на уроках художньо-естетичних та спортивно-оздоровчих дисциплін.

2. Сучасний урок трудового навчання – основа проектної діяльності.

3. Творчі завдання як чинник розвитку творчих здібностей учнів в проектній діяльності.

4. Робота з обдарованими та здібними дітьми на уроках художньо-естетичного та спортивно-оздоровчого циклу.

Засідання 3 (лютий)

1. Формування предметних компетентностей на уроках художньо-естетичного та спортивно-оздоровчого циклу.

2. Впровадження сучасних методів формування компетентностей учнів на уроках основ здоров’я.

3. Обговорення особливостей викладання художньо-естетичних дисциплін в 10 класі в 2019-2020 навчальному році відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

4. Аналіз моніторингу рівня творчих здібностей дітей на уроках художньо-естетичного напрямку, моніторингу здоров’я та фізичної підготовленості учнів школи з фізичного виховання та захисту Вітчизни за І семестр 2019 - 2020 навчального року. Обмін досвідом щодо покращення цих показників.

5. Про результати участі учнів школи у ІІ (районному) та ІІІ (обласному) етапах Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання

Засідання 4 (червень)

1. Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках художньо-естетичних дисциплін та фізичної культури.

2. Виховання гармонійної особистості на уроках художньо-естетичних та спортивно-оздоровчих дисциплін на основі традицій українського народу.

3. Виховання патріотизму на уроках курсу «Захист Вітчизни» згідно концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ від 16.06.2015 р №641).

4. Формування здоров’язберігаючих компетентностей учнів на уроках фізичної культури.

5. Творчі завдання на уроках художньо-естетичних та спортивно-оздоровчих дисциплін як засіб формування ключових компетентностей учнів.

• шкільна предметно – методична комісія вчителів початкових класів (керівник Горбунова Н.В.):

Засідання 1 (вересень)

1. Концепція НУШ. Новий Державний стандарт. Опрацювання Державного стандарту початкової загальної освіти, Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.

2. Аналіз інструктивно- методичних матеріалів:

а) особливості організації освітнього процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2019-2020 н.р.;

б) навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів (оновлена);

в) ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (лист МОН України від 17.08.2016 р. № 1\9-437)

г) обговорення вербального оцінювання у 1 та 2 класах;

д) аналіз програм та підручників для початкової школи на 2019-2020 н.р.

3. Доповідь – презентація на тему «Про новації в початковій школі» (Скочко Л. В.)

Засідання 2 (листопад)

1. Доповідь «Розвиток соціальної компетентності школярів на уроках в сучасній школі» (Овсяник О. А.)

2. Дискусія на тему «Адаптація першого класу, або як допомогти першокласникам успішно адаптуватися до школи в рамках НУШ». Результати проведеної діагностики готовності учнів першого класу до шкільного життя (Денисенко В. Л.)

3. Круглий стіл «Сучасні педагогічні технології – шлях до розвитку життєздатної творчої особистості».

4. Практичне заняття на тему «Вправи та ігрові завдання на уроках математики»    (Горбунова Н. В.).

Засідання 3 (січень)

1. Доповідь «Розвиток соціальної компетентності молодших школярів на уроках методом ігрової діяльності» (Скрипник Т. В.).

2. Тиждень початкових класів: підготовка, проведення, аналіз роботи.

3. Дискусія на тему «Професійний стандарт. Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти».

4. Робота над статтею А. Савицької «STEM – освіта з початкових класів» (Ворона О. В.).

5. Підсумки проведення шкільних та позашкільних масових заходів.

Засідання 4 (червень)

1. Доповідь «Впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес у початковій школі» (Денисенко В. Л.)

2. Обдаровані діти. Форми і методи роботи з обдарованими дітьми.

3. Методичний лекторій «Розвиток пізнавальної сфери молодшого школяра: що слід знати вчителю» (Скрипник Т. В.)

4. Моніторинг навчальних досягнень учнів за рік.

5. Панорама ідей «Складання перспективного плану роботи ШПК вчителів початкових класів на 2020 – 2021 н. р.».

В своїй роботі ШПЦК керувалися Положенням, у якому визначено основні напрямки діяльності та форми роботи цього підрозділу методичної служби, а також використовували такі форми роботи, як: взаємовідвідування уроків та виховних заходів, відкриті уроки, огляд методичної літератури, творчі звіти, консультації, моніторинг якості знань учнів. Були проведені заплановані засідання ШПЦК, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів), так і науково-методичні питання.

Класні керівники школи працювали над темою «Особистісно орієнтований підхід до соціалізації учня». Вони розглянули форми й методи діагностики особистості кожного учня, методики колективної творчої діяльності, питання психолого-педагогічних проблем підліткового віку, а також обговорили питання виховної та профілактичної діяльності під час організації дистанційної форми навчання в період карантину.

Вчителі школи брали участь не лише у роботі шкільних методичних заходах, але й у роботі ПМК. В цьому навчальному році на високому рівні в школі проведено 10 грудня 2019 року засідання ПМК вчителів географії Межівської ОТГ вчителем Рубан І.М., під час якого вчитель провела відкритий урок географії у 7 класі по темі «Внутрішні води Південної Америки», майстер-клас «Вернісаж педагогічних ідей» та презентацію напрацювань з досвіду роботи «Розвиток пізнавальних творчих компетентностей учнів через впровадження інтерактивних форм навчання». Всі учителі, які підлягали атестації, презентували власні напрацювання на засіданнях предметних ПМК Межівської ОТГ.

У 2019-2020 навчальному році з метою презентації педагогічного досвіду вчителів школи, сприяння тісному співробітництву між різними категоріями педагогічних працівників, підведення підсумків роботи над науково-методичним проєктом було проведено:

20 листопада 2019 року Єдиний методичний день по темі «Багатовекторність діяльності вчителя - запорука високої стабільності якості знань учнів». Метою та завданнями заходу було: підвищити рівень знань вчителів про сучасні вимоги до професійних і особистісних якостей педагога та його нової ролі в організації навчання; презентувати нові методи та стратегії навчання учнів в умовах сучасної Нової української школи; допомогти вчителю усвідомити його роль в якісному зростанні учнів закладу; спонукати до професійного й особистісного самовдосконалення.

У підготовчий етап були задіяні практично всі педагоги закладу, а в проведенні особлива увага приділялася вчителям, які атестувалися в поточному навчальному році.

Єдиний методичний день пройшов у формі педагогічного старквесту: пошук, підтримка і пропаганда перспективного педагогічного досвіду педагогів, діяльності всього педагогічного колективу з питань впровадження нових технологій, організації освітньої та методичної роботи в школі, створення умов для професійного самовдосконалення вчителя, самоосвіти й удосконалення його педагогічної майстерності.

Під час організаційного блоку всі присутні були ознайомлені з планом проведення заходів, а члени методичної ради провели мотиваційну роботу, створили сприятливий психологічний клімат та комфортну атмосферу для роботи.

Під час теоретичного блоку по темі «Вимоги до професійних й особистісних якостей освітян в умовах Нової української школи» вчителі опрацювали цікаву інформацію, яку підготували члени науково-методичної ради вчителі-методисти Даниленко В.О. та Столярова Л.Ф., а також ознайомилися з лайфхаками для продуктивного й цікавого уроку, з якими ознайомила керівник творчої групи, старший учитель Десятниченко М.С. Педагоги займалися самоосвітою, опрацьовували підготовлену по темі методичну літературу та новинки в галузі «Освіта», переглянули відеоролик «Компетентний педагог». Присутні прийняли участь у методичному діалозі «Від педагогічної співпраці до багатовекторної діяльності» (заступник директора з НВР Плахотнік О.М.), під час якого вчителі успішно виконали завдання – увідповіднення «Рівні професійної компетентності та критерії результативності педагогічної діяльності вчителя».

В ході практичної частини були проведені засідання всіх шкільних предметно методичних циклових комісій у формі педагогічної трибуни під девізом «Моє покликання – бути педагогом освіти»:

- засідання шкільної предметно циклової комісії вчителів початкових класів (керівник ШПЦК Горбунова Н.В.) пройшло під гаслом «Успішний вчитель – це успішні учні» під час якого були проведені цікаві та результативні практичні ігри з кубиками ЛЕГО (вчитель 1 класу Денисенко В.Л.); вправи, які позитивно впливають на розвиток мовлення (вчителі 2-А класу Скочко Л.В. та 2-Б класу Овсяник О.А.); продемонстровані інтерактивні методи, які використовують на уроках літературного читання (вчитель 4 класу Горбунова Н.В.); міні – тренінг, який використовують на уроках з основ здоров’я (вчитель 3 класу Скрипник Т.В.). Присутні ділилися своїм досвідом, який набули, відвідуючи різноманітні семінари, курси та майстер-класи. Нова українська школа змінює всю систему освіти і самого вчителя. В кінці засідання зробили висновок, що не лише учні, а й педагоги повинні весь час навчатися, розвиватися в професії та професійно вдосконалюватися, адже успішний вчитель – це успішні учні, а успішні учні сьогодні – це успішне майбутнє нашої держави;

- засідання шкільної предметно циклової комісії вчителів природничо-математичного циклу (керівник ШПЦК Таран Г.М.) проведено по темі «Творчому учню – творчий учитель» під час якого педагоги виконали вправу «Моє бачення творчого вчителя» та створили модель якостей творчого вчителя (вчитель географії Рубан І.М.). Компетентний творчий вчитель спонукає учнів до творчості, вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Все це сприяє розкутості учнів, розкріпаченню їхньої творчої уяви, а це і є передумова формування творчих особистісних якостей здобувачів освіти. Під час обговорення вчителі дібрали якості вчителя, які допомагають формувати компетентного творчого випускника;

- засідання шкільної предметно циклової комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник ШПЦК Шачаніна В.М.) пройшло за темою «Реалізація наскрізної лінії «Здоров’я і безпека». Під час засідання, працюючи в трьох командах, вчителі виконали міні-проектну роботу «Здоровий спосіб життя в освітньому процесі». На першому етапі була зібрана інформація про здоровий спосіб життя у формі інтерактивних вправ «Їжачок» та «Асоціативний кущ». На другому етапі – оформили плакати зі складовими здорового способу життя: «Правила харчування вдома та в шкільній їдальні», «Відпочинок» та «Спорт». Кожна група презентувала свою роботу і підібрала практичні рекомендації. На заключному етапі колективно склали правила здорового способу життя. До виконання кожного завдання вчителі підійшли творчо і креативно. Всі педагоги продемонстрували елементи майстер-класу по реалізації наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках суспільно-гуманітарного спрямування;

- засідання шкільної предметно циклової комісії вчителів спортивно-естетичного циклу (керівник ШПЦК Первій О.М.) проведено під девізом «НУШ – школа майбутнього». В ході засідання вчителі обговорили реформу Нової української школи. Засідання пройшло у формі тренінгових вправ. Під час вправи «Правила співробітництва» вчителі за допомогою «Кола друзів» склали вислів «Проект НУШ». Ця вправа допомогла зрозуміти як важливий кожен учасник проекту, його дії та його рішення. Під час вправи «Джанго» учасники писали на «цеглинках» характерні ознаки стандартної та нової систем освіти. Потім, склавши їх докупи, витягували по «цеглинці» і будували високу вежу тільки з «потрібних матеріалів». Під час виконання вправи «Модель школи майбутнього» педагоги склали модель школи від споруди до потреб здобувачів освіти з найбільш характерними якостями. Завершилося засідання груповою презентацією виконаного міні-проекту «Модель школи майбутнього».

Наша школа десятий рік працює за профілем української філології, тому була запланована ділова гра для педагогів та старшокласників з елементами тренінгу «Сучасному учню – сучасний педагог» (вчитель української мови та літератури Ковалевська О.Л.), яка пройшла цікаво, невимушено і продуктивно як для учнів, так і для вчителів. Присутні мали змогу виконати завдання з використанням нового правопису української мови, поєднати діячів літератури, політики та інших сфер суспільної діяльності за спільними ознаками, виконали мовленнєві та логічні завдання, створили моделі сучасного вчителя та сучасного учня. У сучасній загальноосвітній школі на фоні згасання інтересу до навчання все більшого значення набувають форми й методи активізації пізнавальної діяльності школярів, тому така ділова гра сприяла формуванню в учнів мотивації до навчання, створенню умов для активного самостійного набуття знань, умінь і навичок, що забезпечить високий рівень активності в навчально-пізнавальній діяльності.

Під час майстер-класу «Хмарні технології» вчитель інформатики Скорик В.М. продемонструвала різні способи створення, збереження й швидкого використання інформації на власній електронній пошті та сторінках блогу (сайту), присутні вчилися зберігати дані на диску Google, переправляти фотографії з пам’яті телефону в iCloud. Хмарні технології постійно розвиваються, що дозволяє зберігати ще більше даних не на жорсткому диску комп’ютера, а в персональному хмарному сховище в інтернеті. Процес підвищення методичної багатовекторності вчителів не є самоціллю, він дозволяє вчителю знайти своє місце в професійному світі, реалізуватися шляхом удосконалення свого методичного стилю, що впливає на сам процес розвитку професійної мобільності. Отримані знання вчителі ефективно використали в період оголошеного карантину під час дистанційного навчання.

В ході проведення вікторини «Вік живи – вік учись» (вчитель початкових класів Скрипник Т.В.), вправ «Народ скаже, як зав’яже» (вчитель історії Усаченко О.В.) та «Квітка толерантності» (вчитель географії Рубан І.М.), педагогічного стартквесту «Майстерність і пошук» (вчитель трудового навчання Первій О.М.) присутні працювали в ролі учнів і зрозуміли, що сьогодні, в час швидких змін та насиченості інформації, нам необхідно швидко реагувати, логічно мислити, уміти використовувати знання педагогіки і методики, бути компетентним і творчим, відповідальним і вмотивованим. Якщо раніше система освіти була спрямована на тривалу, грунтовну трансляцію знань від учителя до учня, то зараз процес передачі знань є багатовекторним «від усіх і всюди», а вчитель має стати партнером для учня у формуванні ключових компетентностей. Саме таку роль відводить педагогу Концепція Нової української школи.

Завершився день проектним психологічним тестом з визначення вчителями власного ставлення до життя і професії (практичний психолог Рєзнік А.В.) та корисними порадами педагогам, які підготували на засіданні творчої групи (вчителі німецької мови Яковенко Л.А. та фізичної культури Нагорна Т.О.).

            За підсумками проведеного Єдиного методичного дня оформлено методичний бюлетень, укомплектовано матеріали у посібник, висвітлено інформацію на сторінці закладу у фейсбуці та на сторінці Межівської ОТГ, а також розміщено матеріали на освітній платформі «Всеосвіта».

В рамках місячника педагогічної майстерності вчителів школи «Будуємо Нову українську школу» на засіданні педагогічної ради по темі «Формування активної, адаптованої, відповідальної та стратегічно мислячої юної особистості: реалії, проблеми та результати в просторі освітніх можливостей» розглянули шляхи вирішення основних проблем в межах освітнього простору школи, поєднуючи теорію з практикою, та ознайомилися з матеріалами позитивного досвіду вчителів нашого закладу по якісній освіті дітей.

Під час проведення тижнів та декади педагогічної майстерності всіх ШПЦК педагоги продемонстрували власні напрацювання з досвіду роботи за інноваційними технологіями з питань: забезпечення індивідуального підходу у формуванні і підвищенні рівня якості знань учнів, створення умов для реалізації творчого потенціалу як класного колективу в цілому так і кожної дитини окремо; поділилися формами надання комплексної методичної підтримки в реалізації діяльності вчителів в рамках методичної проблеми школи. Цікаво для учнів пройшли літературні вітальні, розвивальні та інтелектуальні ігри, конкурси та виставки, тренінги. Всі методичні заходи проходили в атмосфері творчості та натхнення. Вчителі показали рівень використання використання інтерактивних, інформаційно-комунікативних технологій навчання, продемонстрували впровадження здоров’язберігаючих технік, динамічні вправи та ігри.

В цьому навчальному році життя внесло свої корективи в освітній процес – дистанційне навчання (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19»), яке було організоване для того, щоб надати можливість дітям і молоді незалежно від місця їх проживання здобути відповідну освіту. Завдання, які постали безпосередньо перед педагогічним колективом, стосувалися двох основних аспектів: як організувати свою роботу як педагога і як організувати та координувати весь навчальний процес дистанційно.

З метою супроводу дистанційного навчання, надання методичної допомоги всім учасникам освітнього процесу, вироблення практичних шляхів інтеграції вчителя у сучасний освітній простір через онлай–комунікації, як ефективний шлях для переходу на новий професійний рівень, методичною радою та творчою групою проведено анкетування та моніторинг рівня готовності вчителів школи до організації дистанційного освітнього процесу, укомплектовано матеріали методичного практикуму «Використання Інтернет ресурсів у професійній діяльності педагогів. Основи on-line комунікації». Були опрацьовані питання: як організувати дистанційно навчання учнів у зв’язку з оголошенням призупинення його на час карантину, особливості та складнощі дистанційного навчання, короткий огляд онлайн-ресурсів з досвіду організації дистанційного навчання під час карантину в інших країнах (Італія, Польща, Китай), способи комунікації між вчителем та учнем під час дистанційного навчання, як організувати дистанційне навчання учнів, переваги та недоліки дистанційного навчання, тристороння комунікація «вчитель – батьки – учні» (ролі, задачі та очікування), як вплинув на всіх учасників освітнього процесу новий формат навчання, як покращити концентрацію уваги дитини, як методично організувати навчальний процес та інші.

Перед усіма педагогами нашої школи постало питання професійної перепідготовки для успішної організації дистанційного навчання, тому за період карантину:

- прослухали вебінари на освітніх платформах «Всеосвіта» (28 сертифікатів), «На Урок» (9 сертифікатів), видавничої групи «Основа» та видавничого дому «Освіта» (2 сертифікати), цифрового видавництва MCFR (6 сертифікатів);

- пройдено онлайн-навчання  на онлайн-платформах віртуальної школи «Ранок» (6 сертифікатів), Спільноти для навчання та викладання «Вище» (1 сертифікат), ДП «Національний культурно-мистецький і музейний комплекс «Мистецький арсенал» та Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету через платформу онлайн-курсів «Прометеус» (1 сертифікат);

- відвідано онлайн-конференцію видавничого дому «Освіта»;

- успішно пройдено онлайн-тестування на освітніх платформах «Всеосвіта» (14 сертифікатів), Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності «Онлайн-сервіси для вчителів» (6 сертифікатів), на платформі «Цифрові навички для вчителів» (1 сертифікат).

Методичною радою укомплектовано посібники «Як організувати дистанційне навчання учнів у зв’язку з оголошенням призупинення його на час карантину», «Дистанційне навчання під час карантину» (для самоосвіти вчителя), «Методичні рекомендації щодо використання Інтернет ресурсів у професійній діяльності педагогів. Основи on-line комунікації», дайджест «Різні думки – різні підходи», схему «Переваги та виклики онлайн навчання», челенджі (виклики) дистанційного навчання, створено кейс тристоронньої комунікації «Вчитель-батьки-учні», електронну презентацію успішного кейсу тристоронньої комунікації «Вчитель – батьки – учні». В посібниках зібрано широкий спектр теоретичних матеріалів та практичних рекомендацій у навчанні шкільних предметів,  покрокові пояснення щодо організації освітнього процесу в умовах on-line, кілька десятків онлайн-інструментів, які допоможуть учителям та батькам зайняти дітей навчанням під час карантину.

В школі активно застосовуються нетрадиційні форми методичної роботи (ділова гра, семінар з елементами тренінгу, розгляд теоретичного питання на педагогічній раді з елементами інтерактивних вправ), які сприяють залученню педагогів до пошукової роботи; розвитку вмінню спілкуватися з колегами, учнями, батьками; формують професійні компетенції вчителів.

Всі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами (проектами), які обрали самі залежно від рівня своєї педагогічної майстерності та інтересів. Педагоги узагальнили свої знання щодо методів, форм і прийомів організації процесу цілеспрямованої взаємодії (діяльності і спілкування) вчителів і учнів під час уроку, провели пошук вирішення завдань освіти, розвитку і виховання в процесі навчання та сформулювали завдання для самостійної освітньої діяльності з досліджуваної теми.

В закладі створені умови для організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій та консультаційної допомоги вчителям.

Протягом останніх років школа ефективно працює над впровадженням інноваційних методик навчання та виховання на основі компетентнісного підходу, а саме особистісно орієнтованого навчання, технологій проблемного навчання, інтерактивних технологій, методу проектів, технологій розвитку творчої особистості, про що свідчать результати стану вивчення викладання предметів, моніторингові дослідження, участі учнів у різних конкурсах, виставках та олімпіадах. Колективом школи опрацьовано достатню кількість науково-методичної літератури з приводу сучасних педагогічних технологій, постійно проводиться консультаційна робота в межах ШПЦК та на рівні всієї школи.

В 2019-2020 навчальному році успішно пройшла атестація педагогічних працівників, що мала на меті стимулювання неперервної фахової освіти, підвищення відповідальності вчителів за результати своєї роботи, забезпечення їх соціального статусу. Атестацію пройшли 7 педагогічних працівників: вчителі англійської мови Столярова Л.Ф., німецької мови Шачаніна В.М., початкових класів Скрипник Т.В. та Скочко Л.В., української мови та літератури Ковалевська О.Л., історії Усаченко О.В. та географії Рубан І.М. У ході атестації атестаційна комісія провела копітку аналітичну роботу, здійснила моніторингові дослідження знань учнів, забезпечила психолого-педагогічний супровід. Методичною радою узагальнено перспективні педагогічні досвіди: «Наскрізні змістові лінії в розвитку основних компетентностей учнів у навчанні англійської мови» (Столярова Л.Ф.), «Застосування методу проектів на уроках німецької мови з метою розвитку пізнавальної активності та самостійності учнів» (Шачаніна В.М.), «Шляхи підвищення ефективності креативної діяльності на уроках математики та читання» (Скрипник Т.В.), «Формування ключових компетентностей на уроках читання в початкових класах» (Скочко Л.В.), «Формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури – запорука успішної соціалізації» (Ковалевська О.Л.), «Підвищення ефективності уроку історії шляхом використання інноваційних технологій (візуалізація)» (Усаченко О.В.), «Формування соціально активної особистості в сучасному освітньому процесі на уроках географії з використанням інтерактивних технологій» (Рубан І.М.). За результатами атестації всі вчителі продемонстрували відповідний рівень педагогічних і методичних знань, умінь та навичок. За рішенням атестаційної комісії ІІ рівня: вчителю англійської мови Столяровій Л.Ф. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «вчитель-методист», вчителям німецької мови Шачаніній В.М., початкових класів Скрипник Т.В. та Скочко Л.В. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель», вчителю української мови Ковалевській О.Л. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Рішенням атестаційної комісії І рівня вчителю історії Усаченко О.В. підтверджено, а вчителю географії Рубан І.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

Напрацювання педагогічного колективу за підсумками проєкту були презентовані на семінарі заступників директорів з навчально-виховної роботи шкіл Межівської ОТГ та на селищному фестивалі педагогічної творчості EDU-FEST – MEZOVA-2020 по темі «І творчість, і праця, і успіх». Роботи вчителів української мови Ковалевської О.Л. «Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей на уроках української мови і літератури та вчителя англійської мови Столярової Л.Ф. «Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей на уроках англійської мови» були направлені на фестиваль педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2020».

Виконано план курсової перепідготовки – всі вчителі (9) підвищили свій професійний рівень та педагогічну майстерність на курсах підвищення кваліфікації при КВНЗ «ДАНО», позапланово пройшли курси вчителі (4), які будуть викладати предмети за концепцією Нової української школи.

Цього року кращі результати дала робота вчителів з обдарованими дітьми. Високими є здобутки учнів на Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, в яких учні нашої школи вибороли призові місця (30): перших місць – 18, других – 9, третіх – 3. У ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад взяли участь 15 учнів, з них переможцями ІІІ етапу стали 5 учнів з 7 предметів: Ткаченко Едуард (ІІ місце з астрономії та ІІІ місце з української мови та літератури), Пашков Дмитро (ІІІ місця з географії та трудового навчання), Бойко Ярослав (ІІІ місце з правознавства), Старіков Віктор (ІІІ місце з екології) та Мусаєв Телман (ІІІ місце з трудового навчання).

Під керівництвом вчителів школи учні брали участь у різноманітних інтерактивних предметних конкурсах, іграх та олімпіадах:

- Міжнародна природознавча гра «Геліантус» – 8 учнів, результати: 1 грамота з географії, 2 диплома ІІ і ІІІ ступеня та 2 переможці в початковій школі;

- Міжнародна гра з світової літератури «Sunflower» – 44 учасники, результати: 32 переможці, з них: 4 дипломи ІІ ступеня Всеукраїнського рівня, 8 дипломів І (3), ІІ (1) та ІІІ (4) ступенів регіонального рівня, 6 дипломів переможця початкової школи та 14 переможців на шкільному рівні;

- Всеукраїнська гра «Бобер» - 21 учасник, з них 18 переможців;

- Всеукраїнський конкурс «Кенгуру» – 30 учасників;

- Всеукраїнська олімпіада «Всеосвіта Осінь» (українська мова 2-Б клас) – 13 учасників, 3 переможці;

- Всеукраїнська олімпіада «Всеосвіта Весна» (українська мова 1 клас) – 8 учасників, 6 переможців;

- Всеукраїнська олімпіада «Всеосвіта Весна» (українська мова 10 клас) – 1 учасник і переможець;

- Всеукраїнська олімпіада «Всеосвіта Весна» (історія) – 8 учасників, 6 переможців;

- VІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (зарубіжна література 5-10 класи) – 18 учасників, з них 11 переможців;

- І-й (територіальний) етап обласних конкурсів юних літераторів, художників, композиторів «Собори наших душ»:

-    образотворче мистецтво:  Васілєва А. – І місце, Ковтун П. – ІІІ місце;

-    проза і поезія: Гришко П. – І місце, Птиця М. – І місце, Усаченко Н. – ІІІ місце, Калько В. – ІІІ місце, Лесик Д. – ІІІ місце.

- Всеукраїнський конкурс знавців української мови імені П.Яцика: Макогон А. – переможець ІІ етапу та ІІІ (заочного) етапу.

- Всеукраїнський мовно-літературний конкурс імені Т.Шевченка: Ткаченко Е. – переможець ІІ етапу.

- Всеукраїнський конкурс «Я пізнаю світ» від «Всеосвіти» (1 клас): Малишко П. – І місце.

- Всеукраїнський конкурс «Українське народознавство» від «Всеосвіти» (1 клас): Малишко П. – І місце.

- Всеукраїнський конкурс «Екологічна грамотність» від «Всеосвіти» (1 клас):    Малишко П. – ІІ місце.

Упродовж навчального року учні школи брали участь у спортивних святах та змаганнях різного рівня:

- шкільні: Дні здоров’я, свято – змагання до Дня козацтва «Козацькому роду нема переводу» для учнів 5-11 класів, спортивне свято «Забави козачат»  для  1-4 класів, спортивні змагання з волейболу для учнів 8-11 класів (листопад, грудень), спортивні змагання з малюкболу  для учнів 5-6 класів (листопад), спортивно – родинне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я» для 1-4 класів, естафети «Круті ігри» для учнів  4-11 класів, богатирські ігри до Дня захисника Вітчизни для учнів 8-11 класів, спортивні змагання «Кубок Діда Мороза» для учнів 7-9 класів, спортивні змагання до Міжнародного жіночого дня для учнів 5-10 класів, конкурс «Моя ранкова зарядка» для 5-6 класів проведено дистанційно;

- на рівні району та Межівської ОТГ: спортивний туризм (ІІ місце), змагання з шахів (ІІІ місце), змагання з футзалу (ІІІ місце), змагання з волейболу (дівчата ІІ та хлопці ІІІ місця), спортивно-масовий захід «Круті ігри» (І місце);

- обласного рівня: спортивно-масовий захід «Круті ігри» (старший дивізіон ІІ місце, середній дивізіон ІІІ місце).

На достатньому рівні проводився психолого – педагогічний супровід освітнього процесу під керівництвом практичного психолога Рєзнік А.В., яка організувала роботу постійно діючого психолого – педагогічного семінару «Система психолого – педагогічного пошуку обдарованих дітей» та «Психологічна просвіта батьків». За планом роботи і за запитом вчителів практичний психолог відвідувала уроки та позаурочні виховні заходи з метою налагодження стосунків між учнями й вчителями, поглиблення індивідуальної роботи з учнями, що мають проблеми в навчанні, спілкуванні та поведінці. Продовжувалась робота з учнями, які потребують поглибленої уваги психолога, а саме учнями пільгових категорій, ускладненої поведінки, дітьми з особливостями розвитку, обдарованими дітьми та дітьми, які мають прогалини в знанняхі. За результатами діагностики складено програми роботи та проводились корекційно-розвивальні заняття і бесіди. Практичний психолог проводила консультації для учнів, батьків та вчителів. Найбільш важливими темами для вчителів були особливості розвитку та спілкування з важкими учнями, створення розивального середовища на уроці, психологічний клімат в колективі. Для вчителів були проведені психолого-педагогічні семінари, бесіди, вправи релаксації.

Аналізуючи очікувані результати роботи над науково-методичним проєктом «Впровадження засобів соціалізації в процес формування особистості в громадянському суспільстві» на V (підсумковому) етапі ми отримали:

- Покращення умов для всебічного розвитку та саморозвитку особистості.

- Вчителі-предметники втілюють в практику роботи індивідуалізацію та диференціацію навчання учнів.

- Створена модель сучасного компетентного вчителя та випускника.

- Педагогічні працівники, учні та дирекція школи впроваджують інноваційні технології в освітньому процесі.

- Більшість учителів вдало використали ІКТ під час дистанційного навчання з метою засвоєння учнями навчального матеріалу.

- Вчителі-предметники втілюють в практику роботи інтеграцію, індивідуалізацію та диференціацію навчання учнів.

- Підвищення фахової майстерності педагогів.

- Підвищення якості освітнього процесу шляхом використання та інтеграції різних форм роботи з учнями.

- Зросла пізнавальна діяльність учнів у плані соціалізації особистості.

- Підвищення рівня творчого потенціалу вчителів та учнів.

- Достатня результативність роботи з обдарованими та здібними дітьми.

- Помітна інтерактивність (взаємодія вихованців із зовнішнім середовищем) та адаптивність (прагнення до стану стійкої рівноваги).

- Недостатньо налагоджена робота щодо організації учнівського самоврядування.

Використання прогнозування дає змогу повніше адаптувати науково-методичну роботу до сучасних вимог і працювати на випередження, а матеріали атестації дали змогу побачити стан освітнього процесу, відкрили можливості для адресної допомоги вчителям. 

Немає коментарів:

Дописати коментар