вівторок, 30 березня 2021 р.

ПОЛОЖЕННЯ про шкільну Службу моніторингу

 

ПОЛОЖЕННЯ

про шкільну Службу моніторингу

КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2»

Межівської селищної ради» 

1. Загальні положення

1.1. Служба моніторингу та оцінки ефективності освітнього процесу є структурним підрозділом, який забезпечує організацію збору, обробки, зберігання і поширення інформації про стан освітнього процесу і прогнозування розвитку освітньої системи або її окремих елементів.

1.2. Моніторинг – спеціально організоване, цільове спостереження, постійний контроль, діагностика, дослідження, вимірювання і оцінка стану освітньої системи і її структурних компонентів.

1.3. Суб’єкти моніторингу: всі учасники освітнього процесу.

Об'єкти моніторингу: освітній процес і його результати, особистісні характеристики всіх учасників освітнього процесу, їх потреби і задоволеність діяльністю освітнього закладу, умови освітньої діяльності.

1.4. Служба моніторингу працює на постійній основі.

2. Мета моніторингу: створення підстав для узагальнень і аналізу одержуваної інформації про стан освітньої галузі та основні показники її функціонування тенденцій розвитку, прийняття управлінських рішень по досягненню якісної освіти.

Завдання моніторингу:

- Своєчасно виявити невідповідність якості знань, компетенцій, особистісних характеристик школярів державним і програмним вимогам.

- Отримати точні дані, необхідні для прийняття обгрунтованого управлінського рішення, внесення коректив в освітній процес.

3. Основні функції Служби моніторингу:

3.1. Інтеграційна – комплексна характеристика процесів, що становлять  освітній процес освітнього закладу.

3.2. Діагностична – проведення дослідження і формулювання діагнозу про діяльності школи з різних аспектів її функціонування і розвитку.

3.3. Експертна – експертиза програмно-методичного матеріалу, форм, методів,  технологій, що сприяють розвитку особистості школяра.

3.4. Інформаційна – інформування всіх суб’єктів освітнього процесу про виконання вимог Державного стандарту освіти та Концепції НУШ.

3.5. Експериментальна – пошук і розробка діагностичних матеріалів і апробація їх на валідність, технологічність, надійність.

3.6. Освітня – вивчення і задоволення освітніх потреб усіх суб’єктів освітнього процесу з проблем становлення і розвитку нової якості освіти.

3.7. Служба моніторингу створює умови для незалежного експертного оцінювання, що дозволяє вирішувати конфліктні ситуації «учитель-учень», «вчитель-батьки», і забезпечити безпеку освітнього середовища.

4. Основні напрямки діяльності

4.1. Розробка нових і модифікація наявних об’єктивних методів відстеження результатів діяльності школи.

4.2. Розробка процедури педагогічного аналізу отриманої інформації.

4.3. Створення комп’ютерного «банку даних», що дозволяє удосконалювати аналіз, діагностику, оцінку з метою прийняття управлінського рішення.

4.4. Аналіз рівня кваліфікації педагогів школи, їх готовності до реалізації  вимог і створення якості освіти, що відповідає сучасним вимогам Державного Стандарту освіти.

4.5. Аналіз запитів і споживачів соціуму для визначення допрофільних і профільних ліній освітнього процесу в школі.

4.6. Дотримання чинного нормативного законодавства в сфері освіти.

4.7. Оснащеність освітнього процесу відповідно до вимог Державного Стандарту освіти та Концепції НУШ.

4.8. Рівень навчальних досягнень (предметні результати).

4.9. Рівень формування метапредметних і особистісних результатів.

4.10. Стан здоров’я учнів.

4.11. Стан діловодства в закладі.

4.12. Ефективність управлінської діяльності.

4.13. Організація відпочинку та оздоровлення.

4.14. Позаурочна діяльність і система додаткової освіти.

4.1.5 Виконання соціального замовлення.

4.16. Психологічний мікроклімат в освітньому середовищі.

4.17. Ефективність інноваційної діяльності.

4.18. Ефективність реалізації програми розвитку.

5. До складу Служби моніторингу входять:

5.1. Директор школи – здійснює моніторинг за економічними показниками діяльності закладу; аналізує діяльність школи на основі комплексного підходу (річний аналіз). Аналізує ефективність пошукової діяльності за підсумками етапів моніторингової роботи, позначених в Програмі впровадження моніторингових досліджень якості освіти в школі.

5.2. Заступник директора з навчально-виховної роботи – здійснює співпрацю з вчителями на основі збалансованості і гнучкості навчальних планів; розвитку професійного зростання педагогів; сприяє доцільності та ефективності інноваційних процесів в освітньому закладі з питань управління процесом становлення і розвитку нової якості освіти; проводить експертизу якості освіти; визначає якісну характеристику предметних і метапредметних результатів учнів; аналізує якість освіти в школі в порівнянні з попереднім роком, досягненнями інших освітніх закладів селища, громади, регіону, країни; відстежує професійно – особистісне зростання педагогів школи;

5.3 Заступник директора з виховної роботи – досліджує і аналізує соціальні умови розвитку особистості учнів, що складаються з взаємодії громадських, сімейних, соціально-психологічних чинників мікросоціуму, професійне самовизначення старшокласників; визначає рівень вихованості учнів.

5.4. Практичний психолог – досліджує потенційні можливості особистості в навчанні; предметну спрямованість, інтереси і потреби учнів; відповідає за профорієнтаційну роботу.

5.5. Керівники творчої групи та ШПЦК – здійснюють моніторинг інноваційної діяльності школи з конкретних проблем роботи.

5.6. Медичний працівник – аналізує підсумки щорічної диспансеризації учнів; відстежує позитивну і негативну діагностики, корелляцію з показниками якості освіти в школі; відповідність вимірювання рівня фізичного розвитку віковим нормам.

6. Етапи діяльності Служби:

6.1. Постановка мети і визначення об’єкта.

6.2. Встановлення термінів проведення моніторингового дослідження.

6.3. Отримання і аналіз інформації.

6.4. Оцінка результатів.

6.5. Вироблення та прийняття управлінських рішень.

6.6. Організація їх виконання.

6.7. Внесення корективів в ході подальшої роботи.

6.8. Клопотання перед керівником ради школи про заохочення чи покарання виконавців.

7. Структурування отриманої інформації.

7.1.  Отримана інформація структурується в три блоки:

- інформація, що повідомляється адміністрації, вчителям і класним керівникам у вигляді переліку необхідної корекційної роботи та її методики;

- інформація, що повідомляється учневі і батькам для формування адекватної самооцінки, визначення напрямків вибору індивідуального освітнього маршруту, роботи зі зміни особистісних якостей;

- інформація, що повідомляється батькам для адекватної оцінки особистості дитини, профорієнтаційної роботи.

8. Представлення результатів моніторингу

8.1. При проведенні аналізу, отриманих в ході моніторингу даних, передбачається можливість поєднання текстової аналітичної довідки, схем, графіків, таблиць, діаграм тощо.

8.2. На заключному, аналітичному етапі робляться висновки, розробляються рекомендації.

8.3. Матеріали моніторингу обробляються з використанням стандартизованих комп’ютерних програм і періодично публікуються на шкільному сайті.

8.4. Щорічно проводиться звіт перед педагогічною радою та Радою школи.

9. Права та обов’язки Служби:

9.1 Права Служби відповідають правам структурного підрозділу освітнього закладу.

9.2. В адміністративно-організаційному відношенні Служба підкоряються керівнику освітнього закладу. Служба підпорядковується прийнятим правилам внутрішнього розпорядку, техніки безпеки, протипожежним вимогам, санітарно-профілактичним нормам і вказівкам керівника освітнього закладу. 9.3. Освітній, освітньо-методичний, науково-дослідний і виробничий процес Служби здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про освіту», Статуту освітнього закладу та іншими нормативно-правовими документами чинного законодавства.

10. Реорганізація і припинення діяльності.

Реорганізація, а також ліквідація Служби здійснюється адміністрацією освітнього закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар