ПОЛОЖЕННЯ
про
шкільну Службу моніторингу
КЗО «Межівська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №2»
Межівської селищної ради»
1.
Загальні положення
1.1. Служба
моніторингу та оцінки ефективності освітнього процесу є
структурним підрозділом, який забезпечує організацію збору, обробки, зберігання
і поширення інформації про стан освітнього процесу і прогнозування розвитку
освітньої системи або її окремих елементів.
1.2. Моніторинг – спеціально організоване, цільове
спостереження, постійний контроль, діагностика, дослідження, вимірювання і
оцінка стану освітньої системи і її структурних компонентів.
1.3. Суб’єкти
моніторингу: всі учасники освітнього процесу.
Об'єкти
моніторингу:
освітній процес і його результати, особистісні характеристики всіх учасників
освітнього процесу, їх потреби і задоволеність діяльністю освітнього закладу,
умови освітньої діяльності.
1.4. Служба моніторингу працює на постійній основі.
2.
Мета моніторингу: створення підстав для узагальнень і аналізу
одержуваної інформації про стан освітньої галузі та основні показники її
функціонування тенденцій розвитку, прийняття управлінських рішень по досягненню
якісної освіти.
Завдання
моніторингу:
- Своєчасно виявити невідповідність якості знань,
компетенцій, особистісних характеристик школярів державним і програмним
вимогам.
- Отримати точні дані, необхідні для прийняття
обгрунтованого управлінського рішення, внесення коректив в освітній процес.
3.
Основні функції Служби моніторингу:
3.1. Інтеграційна
– комплексна характеристика процесів, що становлять освітній процес освітнього закладу.
3.2. Діагностична
– проведення дослідження і формулювання діагнозу про діяльності школи з різних
аспектів її функціонування і розвитку.
3.3. Експертна
– експертиза програмно-методичного матеріалу, форм, методів, технологій, що сприяють розвитку особистості
школяра.
3.4. Інформаційна
– інформування всіх суб’єктів освітнього процесу про виконання вимог Державного
стандарту освіти та Концепції НУШ.
3.5. Експериментальна
– пошук і розробка діагностичних матеріалів і апробація їх на валідність,
технологічність, надійність.
3.6. Освітня
– вивчення і задоволення освітніх потреб усіх суб’єктів освітнього процесу з
проблем становлення і розвитку нової якості освіти.
3.7. Служба моніторингу створює умови для незалежного
експертного оцінювання, що дозволяє вирішувати конфліктні ситуації «учитель-учень»,
«вчитель-батьки», і забезпечити безпеку освітнього середовища.
4.
Основні напрямки діяльності
4.1. Розробка нових і модифікація наявних об’єктивних
методів відстеження результатів діяльності школи.
4.2. Розробка процедури педагогічного аналізу
отриманої інформації.
4.3. Створення комп’ютерного «банку даних», що дозволяє
удосконалювати аналіз, діагностику, оцінку з метою прийняття управлінського
рішення.
4.4. Аналіз рівня кваліфікації педагогів школи, їх
готовності до реалізації вимог і
створення якості освіти, що відповідає сучасним вимогам Державного Стандарту
освіти.
4.5. Аналіз запитів і споживачів соціуму для
визначення допрофільних і профільних ліній освітнього процесу в школі.
4.6. Дотримання чинного нормативного законодавства в
сфері освіти.
4.7. Оснащеність освітнього процесу відповідно до
вимог Державного Стандарту освіти та Концепції НУШ.
4.8. Рівень навчальних досягнень (предметні
результати).
4.9. Рівень формування метапредметних і особистісних
результатів.
4.10. Стан здоров’я учнів.
4.11. Стан діловодства в закладі.
4.12. Ефективність управлінської діяльності.
4.13. Організація відпочинку та оздоровлення.
4.14. Позаурочна діяльність і система додаткової
освіти.
4.1.5 Виконання соціального замовлення.
4.16. Психологічний мікроклімат в освітньому
середовищі.
4.17. Ефективність інноваційної діяльності.
4.18. Ефективність реалізації програми розвитку.
5.
До складу Служби моніторингу входять:
5.1. Директор
школи – здійснює моніторинг за економічними показниками діяльності закладу;
аналізує діяльність школи на основі комплексного підходу (річний аналіз). Аналізує
ефективність пошукової діяльності за підсумками етапів моніторингової роботи,
позначених в Програмі впровадження
моніторингових досліджень якості освіти в школі.
5.2. Заступник
директора з навчально-виховної роботи – здійснює співпрацю з вчителями на
основі збалансованості і гнучкості навчальних планів; розвитку професійного
зростання педагогів; сприяє доцільності та ефективності інноваційних процесів в
освітньому закладі з питань управління процесом становлення і розвитку нової
якості освіти; проводить експертизу якості освіти; визначає якісну
характеристику предметних і метапредметних результатів учнів; аналізує якість
освіти в школі в порівнянні з попереднім роком, досягненнями інших освітніх
закладів селища, громади, регіону, країни; відстежує професійно – особистісне
зростання педагогів школи;
5.3 Заступник
директора з виховної роботи – досліджує і аналізує соціальні умови розвитку
особистості учнів, що складаються з взаємодії громадських, сімейних,
соціально-психологічних чинників мікросоціуму, професійне самовизначення старшокласників;
визначає рівень вихованості учнів.
5.4. Практичний
психолог – досліджує потенційні можливості особистості в навчанні; предметну
спрямованість, інтереси і потреби учнів; відповідає за профорієнтаційну роботу.
5.5. Керівники
творчої групи та ШПЦК – здійснюють моніторинг інноваційної діяльності школи
з конкретних проблем роботи.
5.6. Медичний
працівник – аналізує підсумки щорічної диспансеризації учнів; відстежує
позитивну і негативну діагностики, корелляцію з показниками якості освіти в
школі; відповідність вимірювання рівня фізичного розвитку віковим нормам.
6. Етапи
діяльності Служби:
6.1.
Постановка мети і визначення об’єкта.
6.2.
Встановлення термінів проведення моніторингового дослідження.
6.3.
Отримання і аналіз інформації.
6.4.
Оцінка результатів.
6.5.
Вироблення та прийняття управлінських рішень.
6.6.
Організація їх виконання.
6.7.
Внесення корективів в ході подальшої роботи.
6.8. Клопотання перед керівником ради школи про
заохочення чи покарання виконавців.
7.
Структурування отриманої інформації.
7.1. Отримана
інформація структурується в три блоки:
- інформація, що повідомляється адміністрації, вчителям
і класним керівникам у вигляді переліку необхідної корекційної роботи та її
методики;
- інформація, що повідомляється учневі і батькам для
формування адекватної самооцінки, визначення напрямків вибору індивідуального
освітнього маршруту, роботи зі зміни особистісних якостей;
- інформація, що повідомляється батькам для адекватної
оцінки особистості дитини, профорієнтаційної роботи.
8.
Представлення результатів моніторингу
8.1. При проведенні аналізу, отриманих в ході моніторингу
даних, передбачається можливість поєднання текстової аналітичної довідки, схем,
графіків, таблиць, діаграм тощо.
8.2. На заключному, аналітичному етапі робляться висновки,
розробляються рекомендації.
8.3. Матеріали моніторингу обробляються з використанням
стандартизованих комп’ютерних програм і періодично публікуються на шкільному
сайті.
8.4.
Щорічно проводиться звіт перед педагогічною радою та Радою школи.
9. Права
та обов’язки Служби:
9.1 Права Служби відповідають правам структурного
підрозділу освітнього закладу.
9.2. В адміністративно-організаційному відношенні
Служба підкоряються керівнику освітнього закладу. Служба підпорядковується прийнятим
правилам внутрішнього розпорядку, техніки безпеки, протипожежним вимогам,
санітарно-профілактичним нормам і вказівкам керівника освітнього закладу. 9.3. Освітній,
освітньо-методичний, науково-дослідний і виробничий процес Служби здійснюється
у відповідності до вимог Закону України «Про освіту», Статуту освітнього
закладу та іншими нормативно-правовими документами чинного законодавства.
10.
Реорганізація і припинення діяльності.
Реорганізація, а також ліквідація
Служби здійснюється адміністрацією освітнього закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар