вівторок, 30 березня 2021 р.

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

 ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
НА УРОКАХ ЧИТАННЯ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
 Виступ вчителя початкових класів
Скочко Лариси Вікторівни
       Молодший шкільний вік – особливий етап у формуванні ставлення людини до навколишнього світу, коли визначається спрямованість особистості – громадська чи навпаки егоїстична, індивідуалістська. Цей вік сприятливий для формування основ культури поведінки: молодші школярі вже здатні сприймати вимоги до себе; вони піддатливі зовнішньому впливу, схильні до наслідування.
У досвіді своєї роботи з даної проблеми пропоную поради, спрямовані на забезпечення успішної соціалізації та розвитку особистості, що є пріоритетним завданням вчителя початкових класів, займають важливе місце в системі підготовки дитини до самостійного життя, враховуючи особливості сучасності, виступають і як джерело пізнання, і як сильний фактор емоційного впливу на дітей.
       Система впровадження даних занять у практичну діяльність дасть можливість сформувати в учнів навички критичного, творчого, толерантного мислення, вміння протистояти ідеологічному тиску та маніпуляціям, сприймати невизначеність не як життєві обмеження, а як можливість побудови кращого життя. Вплине на виховання майбутнього громадянина України – людини, здатної брати на себе відповідальність, слідуючи моральним принципам загальнолюдської моралі добра, милосердя, справедливості й працелюбства.
     Впевнена, що запропоновані заняття, різноманітність форм, методів та прийомів роботи допоможуть дітям розвиватися в умовах комфорту і діяльності, навчать вільно висловлювати свої думки, сприймати розумну критику і бути самокритичними, задовольнятимуть природні властивості учнів: саморух, саморозвиток і самовдосконалення;  створять передумови для всебічного розвитку особистості, які визначатимуться на засадах загальнолюдських та національних цінностей, їх значущості для соціального становлення людини, гуманізації і демократизації шкільної освіти, взаємоповаги між націями і народами, світського характеру школи.
     Цінність запропонованих мною порад для педагогів у тому, що вони сприятимуть розвитку їх творчого потенціалу, дадуть можливість зацікавленим вчителям поглянути на власну педагогічну діяльність по – новому, допоможуть навчити учнів стати активними і свідомими учасниками навчального процесу власного навчання, тому що активний  підхід до навчання, спонукатимуть до досліджень та відкриттів, до застосування елементів перспективних педагогічних технологій; забезпечать діалектичну єдність діяльності вчителя і учня, допоможуть переосмислити виховний процес, уникати протиріччя між школою і життям, створять сприятливий, здоровий психологічний клімат в колективі.
     Глибоко переконана в тому, що навчання в початковій школі не може бути лише процесом засвоєння певної суми знань. Це, перш за все, має бути захопливе пізнання навколишнього світу через спостереження, через влучно дібрані слова, через образи, створені в дитячій уяві і фантазії. Вважаю, що у школі дитина не просто навчається, вона тут живе, формується як особистість. І якою людиною вона виросте, ким стане в житті, залежить саме від нас, педагогів.
    В.О.Сухомлинський вважав, що добрі почуття мають своє коріння у дитинстві, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість народжуються в праці, турботах, хвилюваннях про красу довкілля. Я вірю в кожну дитину, адже дитина – безмежність Всесвіту і Природи, вірю в свою «іскорку» творчості і любові до дітей, до своєї професії, вірю в силу гуманної педагогіки В.О.Сухомлинського.

Немає коментарів:

Дописати коментар