неділя, 11 грудня 2022 р.

З досвіду роботи вчителя історії Даниленко В.О. (з атестації 2022 року)

 

Портфоліо Даниленко В.О.

Формування предметних компетенцій в процесі навчання історії засобами інноваційних технологій

Система предметних компетентностей, що формується у навчанні кожного навчального предмета, відповідає специфіці його змісту. У Державному стандарті предметну (галузеву) компетентність визначено як набутий учнями в процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов’язаний із засвоєнням, розумінням і застосуванням нових знань.

У своїй роботі по формуванню  історичних компетентностей застосовую різноманітні елементи освітніх технологій та методик:

  прийоми коментування,

        прийоми рефлексивної діяльності,

        проблемне навчання,

        пошукові методи,

        диференційоване різнорівневе навчання,

        інтерактивні методи навчання Використовую активні та інтерактивні методи, що забезпечують: включення учнів в активну пізнавальну та дослідницьку діяльність; можливість постановки та розв’язання проблемних і ситуативних завдань; дискусій, навчальних ігор, навчальних проектів; мультимедійного навчання.

Найбільш вдалими у моїй практиці є такі методи:

індивідуальна робота,  

мозковий штурм,

• мікрофон,

• робота в малих групах,

• займи позицію,

• групова робота та в парах 

Пропоную письмові роботи у формі есе, створюю проблемні ситуації, проводжу нестандартні уроки, що розвивають комунікативні вміння – урок – суд, урок-конференція тощо.

Інтерактивні методи – це чітко спланований результат навчання. Ці методи не призначені для виконання певних навчальних завдань, а самою своєю структурою визначають кінцевий результат. Використовую ігри, які розподіляють на умовні та графічні, наприклад: «Три речення» (дати відповідь на питання чи переказати зміст трьома реченнями), «Чиста дошка» (під час розповіді вчителя стираються заздалегідь записані на дошці питання, на які гравці можуть дати відповідь, гра завершується, коли дошка стає чистою), «Бліцопитування» (у визначеному порядку учні один одному швидко ставлять запитання чи команди відповідають на поставлене вчителем), «Відгадати за описом» (гравці називають постать чи подію за наведеним описом), «Історична асоціація» (учасники гри вказують асоціації з певним періодом чи подією), «Історичні шахи» (учасники чи команди дають відповіді на запитання, зашифровані на «шаховій дошці»), «Визначити зайве» (знайти у переліку об’єктів той, що не вписується у певну логіку), «Дерево пізнання», меми.

Немає коментарів:

Дописати коментар