четвер, 16 квітня 2020 р.

Вирішальний етап підготовки до ЗНО


Для успішної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання вчителі КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» МСР» підібрали всі необхідні комплекти навчальних засобів, відповідно до рекомендацій МОН України та УЦОЯО. Це – навчальні програми з предмету, «Інформаційні матеріали», різні варіанти шкільних підручників, довідники, збірники зразків тестових завдань.
Щоб учні могли впевнено впоратись з тестом у напруженій обстановці, вчителі розпочали підготовку заздалегідь шляхом посилення роботи з відпрацювання завдань різної форми і різного ступеня складності, практикування тестування як навчального прийому і контрольної форми перевірки знань, умінь і навичок школярів.
Підготовка до ЗНО вчителями проводиться на всіх етапах навчання: під час вивчення нового матеріалу; перевірки знань у формі різних тестових завдань   для поетапного контролю, тематичних, підсумкових тестових завдань та під час закріплення нового матеріалу. Завдяки цьому, учні навчаються працювати динамічно, вкладатися у визначений час та правильно користуватися бланками відповідей.
За складеними графіками вчителів позаурочно з випускниками  проводяться групові та індивідуальні консультації.
Природно, що причини хвилювання учнів можуть бути різні – від вагання у повноті та міцності знань до власних здібностей: логічного мислення, вміння аналізувати, можливості уваги та пам’яті. Стрес у незнайомій ситуації, стрес через відповідальність перед батьками і школою ще дужче посилює хвилювання і додає зайвої тривоги. Тому, щоб учню відчути впевненість у власних силах, він завжди має можливість скористатися послугами практичного психолога школи Рєзнік А.В., а завдяки шкільним пробним тестуванням випускники отримують таку потрібну підтримку, що вони будуть більш впевнено почувати себе в ситуації реального випробування.
Під час виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю учні стикаються з певними труднощами. Щоб допомогти учням підготуватися до виконання таких завдань, учитель української мови та літератури Ковалевська О.Л. працює індивідуально, майстерно формуючи в своїх вихованцях позитивну установку до самого тестування, позитивного ставлення до тестових завдань і тестової ситуації взагалі.
Оксана Леонідівна має власну систему підготовки учнів до ЗНО  для отримання високих результатів. Вона розвиває в них вміння зупинятися, фокусувати увагу на темі, працювати з нею – аналізувати, розшифровувати, розгадувати приховані в ній варіанти її розкриття, побачити у формулюванні теми всю перспективу шляхів її осмислення. Звичайно, це велике і складне мистецтво, але йому варто навчитися кожному учню, щоб бути успішним у написанні власного висловлення на ЗНО.
Не секрет що ніяка хороша школа, жоден репетитор не підготує учня до тестів, якщо він не буде працювати самостійно. Для цього йому варто щодня приділяти певний час, адже найкраще «відкладається» в голові той матеріал, який дитина засвоїла самостійно. Тільки тоді знання накопичуються від простих до складних і з’являється системне уявлення про предмет, що вивчається.
В роботі з прикладами тестових завдань ЗНО, Таран Г.М., вчитель математики, застосовує методи проблемної технології, продовжує залучати учнів до самостійної пізнавальної діяльності. В процесі такої підготовки застосовує форми та методи, які сприяють розвитку вміння аналізувати факти і явища, вчать самостійному мисленню, що призводить до творчого розвитку і створенню власної думки, своїх поглядів, уявлень, своєї позиції.
Галина Миколаївна заздалегідь проконсультувала зацікавлених батьків, вказавши на прогалини в знаннях учнів, побудувала програму підготовки до ЗНО таким чином, щоб рівномірно розподілити необхідні теми на заплановану кількість занять. Певна частина кожного уроку виділяється на повторення і закріплення пройденого матеріалу.
Парні та індивідуальні заняття з підготовки до ЗНО з математики більш гнучкі в організації. Їх інтенсивність і тривалість залежить від потреб учнів.
Зрозуміло роз’яснила учням специфіку тестового контролю з фізики Десятниченко М.С., готуючи дітей до ЗНО, дала певні рекомендації щодо оформлення своїх відповідей, виправлення помилок, «відсіювання» тощо. Для практичного ознайомлення з процедурою ЗНО націлює учнів на обов’язковість пробного тестування з предмету.
Вироблений Марією Степанівною стиль підготовки до ЗНО включає в себе методи метапредметної технології щодо опрацювання тренувальних тестів: виконати завдання, перевірити правильність його виконання, зробити власні висновки щодо повноти засвоєння матеріалу теми, а потім повернутися до опрацювання теоретичного матеріалу, якщо результати виконання тренувальних тестів показали таку необхідність.
Вчитель англійської мови Жовнір Н.І. не зациклюється тільки на збірниках тестів. Безумовно, тренуватися в проходженні тестів необхідно, щоб не тільки перевірити якість виконання завдань, а й контролювати при цьому час, який учні витрачають на їх виконання. Це додає впевненості під час проходження реального тесту на ЗНО. Однак, вона не забуває і про граматику, і про лексику. Цим аспектам Надія Іванівна приділяє особливу увагу.
Вчитель вважає, що підготуватися до ЗНО з іноземної мови за короткий проміжок часу цілком можливо, звісно, якщо рівень володіння мовою не початковий. Радить максимально оточити себе англомовними матеріалами – дивитися навчальні відеолекції, слухати іноземні радіопередачі, різноманітні подкасти, листуватися з друзями англійською. Тренуватися проходити тести. Словом, намагатися максимально використовувати свій час на англійську – і шанси на гідне складання ЗНО пропорційно зростатимуть.
На третьому етапі підготовки до ЗНО вчителем історії Даниленко В.О. здійснюється виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні під час виконання контрольних тестових завдань. Аналіз результатів проводиться нею в довільній, найбільш зручній і звичній для школярів формі.
Вона привчає учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, щоб максимально наблизити їх до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. Валентина Олексіївна перевіряє доцільність використання алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення шляхом конкретних інструкцій, як їх виправити. Проектуючи пробні тести, вона враховувала, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи.
Вчитель географії Рубан І.М. перевіряє знання учнями точних і повних визначень термінів, а не скорочених, оскільки в тестах часто зустрічаються питання на глибоке розуміння того чи іншого терміну. З теорії, звичайно, робить особливий наголос – на географію України. Багато питань саме з цього розділу. ЇЇ учні вже переконалися, що основні помічники під час підготовки до ЗНО – це карти, схеми, таблиці. Вони є хорошою підмогою в довивченні і повторенні матеріалу. Вчитель вважає, що практичні заняття під час підготовки до ЗНО – це запорука міцного засвоєння теорії.
На перший погляд, предмет «біологія» здається дуже простим. Пташечки, квіточки... А, насправді, це близько 500 складних тем, так чи інакше пов'язаних одна з одною. Що таке підготовка до ЗНО з біології? Зіненко А.О., вчитель біології, вважає, що це означає працювати і ще раз працювати. Тож, найперше, що треба пам’ятати учню – повернутися в позитивний емоційний стан. Причому, не тільки в позитивний, а й у такий, в якому він зібраний і уважний. І вірити в себе, свої сили.
Батькам про режим роботи та відпочинку випускника під час підготовки до іспитів розповідає і класний керівник 11 класу.
Безумовно, форм створення вдома умов для якісної підготовки учнів до іспитів багато, вони індивідуальні, однак, спостереження і досвід дозволили педагогам дати ряд корисних порад, адже дрібниць тут не буває, кожна з них може несприятливо позначитися на стані здоров’я та якості підготовки випускника.
Отже, третій етап підготовки до ЗНО зараз у самому розпалі. Сподіваємося, що дотримання таких форм і рекомендацій допоможе нашим учням якісно підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання.
Методична рада школи


Немає коментарів:

Дописати коментар