Освіта сьогодення – це освіта для особистості, яка
здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати
різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого
розв'язання проблем, прагне змінити на краще життя своєї країни.
Саме такий
підхід передбачає розробку індивідуальної освітньої траєкторії розвитку, тобто
персонального шляху реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти та професійного розвитку педагога.
Особливо актуальними зараз є слова В.
Сухомлинського «Учень повинен бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу,
закохану в знання людину». Варто говорити про нову роль учителя – не як єдиного
наставника та джерело знань, а як модератора, тьютора (супроводжує процес
індивідуалізації), коуча (надихає, підтримує) в індивідуальній освітній
траєкторії дитини, так як реформування передбачає перехід до педагогіки
партнерства між здобувачем освіти і вчителем.
Мотивація,
стимуляція, пошук – це три кити, на яких повинна будуватися індивідуальна
освітня траєкторія, яка, безумовно, є педагогом як для самого вчителя у підвищенні кваліфікації,
так і учня.
Моя індивідуальна освітня траєкторія
має такий вигляд: підвищення професійно - фахового рівня у міжкурсовий період; відвідування предметних виставок та тематичних екскурсій з предмету при
проходженні курсів; впровадження ІНТЕРНЕТ-ресурсів,
інноваційних технологій в освітній процес; участь у професійних конкурсах,
проектах; участь у семінарах, педагогічних радах, методичних заходах з метою
обміну досвідом роботи; участь у професійних групах у соціальних мережах; проведення
відкритих уроків та заходів, майстер-класів; організація гурткової та позакласної діяльності з предмету; участь
у Всеукраїнських вебінарах; робота з обдарованими дітьми та дітьми, які
потребують педагогічної уваги; в пресі,
на сайті школи, на блозі; створення навчально – методичних посібників.
Все це задовольняє мій професійний
інтерес, сприяє формуванню особистісного професійного запиту, удосконалює
педагогічну практику.
Проектування індивідуальної освітньої
траєкторії здобувача освіти – це його конструктивна пізнавальна діяльність, що
сприяє розвитку мотивації навчання, внутрішньої та зовнішньої самоорганізації
майбутнього випускника. Цей розвиток можливо
здійснити за умов створення для учня найсприятливіших умов соціокультурного
оточення, продуктивних взаємодій усіх учасників освітнього процесу. Спільне
створення індивідуальної освітньої траєкторії перетворює учня з пасивного
«приймача» готових знань на партнера педагогів у процесі власного розвитку. Учень,
котрий бере активну участь у розробці освітньої траєкторії, зростає, перш за
все, у власних очах. А це, у свою чергу, допомагає підвищенню самоповаги,
активізує інтерес дитини до нового.
Не треба забувати, що здобувачі
освіти використовують отримані знання
для конкурентоспроможної діяльності, яка сприяє максимальній активності і надає
свободу творчості учням.
Гарантований результат співпраці
вчителя й учня – їх правильна мотивація на успіх. Мої учні - переможці та призери Всеукраїнської
олімпіади з української мови та літератури: Ткаченко Едуард (2016, 2017, 2018 ),
Макогон Альона (2018), Салівон Сніжана ( 2018, 2016), Гончаренко Ростислав
(2018), Писаненко Андрій (2016); Міжнародних мовно-літературних конкурсів імені
П.Яцика та Т.Шевченка, мистецького конкурсу «Собори наших душ»: Ткаченко Едуард
(2017, 2018), Салівон Сніжана (2018), Бойко Карина (2018), Носова Катерина
(2016).
Талановита молодь – найбільший скарб нації, а
професійна майстерність вчителів – запорука збереження та примноження цього
скарбу для процвітання. Далеко не
кожен може стати вченим, письменником, артистом, але майстром своєї справи має
стати кожен (В. Сухомлинський). Перефразую слова з вірша Ліни Костенко «Крила»: «Учитель нібито
не літає, а крила має», бо наші крила – це діти, творчі, конкурентоспроможні,
соціалізовані.
Стаття вчителя української мови та літератури Ковалевської О.Л. з газети "Межівський меридіан"
Немає коментарів:
Дописати коментар