понеділок, 6 грудня 2021 р.

АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

 З досвіду роботи практичного психолога

Рєзнік Аліни Віталіївни

Слайд 1

Закінчила Донбаський державний педагогічний університет у 2016 році

Стаж роботи- 5 років

Психологічний -5 років

Професійне кредо:   

Найкоротший шлях до дитини – це щира, любляча посмішка.

Ужитті я дотримуюсь декількох заповідей:

-  Найбільший дар людини – щирі почуття.

-  Найбільше надбання в житті людини – здоров'я і розум.

-  Найбільша помилка в житті людини – втратити самого себе.

Провідною стратегією нашого навчального закладу є стратегія розвитку особистості кожного учня як інноваційної особистості, такої яка вимагає індивідуального підходу в освітньому процесі

Своє завдання бачу в тому, щоб допомогти дитині зрозуміти і прийняти себе, навчитися ефективно взаємодіяти з іншими людьми, грамотно і конструктивно вирішувати конфліктні ситуації,вибудовувати свій життєвий шлях відповідно до своїх мрій, бажань і можливостей. Просто бути щасливим тут і зараз.

Проблема:

Адаптація першокласників до навчання в школі, як умова забезпечення якості освіти в контексті Нової української школи.

Пріорітетні напрямки роботи практичного психолога:

-  Психологічне здоров'я школярів

-  Профілактика здорового способу життя

-  Профорієнтаційна робота

-  Профілактика педагогічного вигорання

-  Психологічна просвіта учнів, вчителів, батьків.

Основними напрямками роботи психологічної служби школярів є:

-  Діагностична робота

-  Розвиваюча та психокорекцій на робота

-  Консультування і освіта

-  Просвітницька робота

 

Слайд 2

З метою покращення самопочуття, настрою, активності, рівня взаємин у колективі збереження психологічного здоров'я у дітей я провела заняття з учнями 4 класу.

Психологічне здоров'я включає:

-  Мотивацію до навчання

-  Адаптацію учнів до шкільних умов

-  Комфортність освітнього середовища.

 

Слайд 3

12 жовтня з метою залучення учнів школи до пізнання власного внутрішнього світу та вміння формувати, корегувати і підтримувати своє психологічне здоров’я, прагнути до самопізнання та пізнання інших, створення позитивного емоційного стану я провела в школі єдиний день «Психологічного здоров’я».

Всі заходи були проведені під єдиним девізом: «Ми всі одна сім`я повинні жити дружно».

Основні завдання:

- згуртувати дітей навколо єдиної справи;

- показати, що кожна дитина важлива;

- донести, що кожна дитина потрібна.

Я відзначила, що сходинками до психологічного здоров’я є: творча ініціатива, саморозвиток, створення здорового мікроклімату, громадянська активність, толерантне ставлення до інших.

У цей день були проведені такі заходи:

-  учні 5 класу написали міні-твір «Психологічне здоров’я у наших руках»,

-   шестикласники випустили газету «Чим може допомогти практичний психолог?»,

-  колектив учнів сьомого класу зацікався випуском листівки «Всесвітній день психічного здоров’я»,

-  восьмикласники запропонували малюнки «Твій вибір»,

-  важливу роль цього дня взяли на себе учні 9 класу, які підготували презентацію «Наша підтримка дуже почесна»,

-  11 клас зацікавив, здивував та привернув увагу всіх учнів школи плакатами «Людина створена для щастя, як птах для польоту».

-   На перервах для всіх учнів школи була проведена гра «Смайл дня».

Перш ніж працювати з дітьми потрібно знати який у них настрій, тому перед початком навчального процесу у кожному класі були зроблені куточки настрою, де діти змогли показати свої відчуття. Важливим результатом цього дня можна вважати те, що кожна дитина з впевненістю могла сказати про себе такі слова: «Я – людина цілі, Я – людина дії, Я – людина позитив”.

 

Слайд 4

Щороку цікаво і насичено проходить в школі тиждень психології.

Основною метою тижня є психологізація всіх учасників освітнього процесу.

Я підбираю цікаві заняття, ігри, тести, які формують реальні оцінки своїх можливостей, залучають учнів до активних форм проведення дозвілля, розвивають комунікативні здібності, впевненість у своїх діях, виховують культуру поведінки. Кожен бажаючий учень має змогу проявити свої здібності, нахили, висловити свою точку зору й обґрунтувати її.

Цікавими стали для учнів:

- тренінгове заняття «Умій дружити» (7 клас),

- конкурс малюнків «Ми за здоровий спосіб життя» (6, 8 клас),

- діагностика на виявлення акцентуацій характеру (6 клас),

- діагностика на виявлення мотивації до навчання (2, 3 класи),

- проективна методика «Що мені подобається у школі?» (3, 4 класи),

- виготовлення стінгазети (9 клас),

- заняття «Кольорова терапія» (1-і класи).

Необхідність проведення тижня психології очевидна, адже він дає можливість познайомити школярів з наукою, яка допомагає їм вивчити й зрозуміти внутрішній світ, що виникає в процесі взаємодії людини з навколишнім зовнішнім світом та у процесі активного відбиття цього світу.

Проведення тижня психології має велике значення для підвищення психологічної культури, розуміння самого себе як особистості, усвідомлення свого місця серед людей, формування навичок рефлексії, навичок конструктивної взаємодії з навколишніми, розвиває комунікативні здібності, упевненість у своїх діях, виховує культуру поведінки.

 

Слайд 5

Щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» проходить з 25 листопада по 10 грудня. Основним її завданням є привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем: подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків. Україна приєдналась до акції «16 днів проти насильства» у 2001 році.

Дати початку та завершення кампанії вибрані не випадково: 25 листопада – Міжнародний день проти насильства щодо жінок – 10 грудня – Міжнародний день прав людини. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

В школі було сплановано та затверджено план заходів. Акція розпочалась конкурсом для учнів 1-4 класів «Наші долоньки проти насильства». Здобувачам освіти середньої та старшої школи було запропоновано ряд заходів:

Перегляд відеороликів з учнями 5 класу «Ми проти насилля»;

Конкурс малюнків «Світ без насилля» та заняття з елементами тренінгу «Ми проти насильства» з учнями 6 класу;

Тренінг «Ми проти насилля» з учнями 7 класу;

Навчальний тренінг «Моя життєва позиція» та виховна година «Дитина має право» з учнями 8 класу;

Диспут з учнями 9 класу «Чи рівні права у чоловіка та жінки?» до Міжнародного дня проти насильства;

Флешмоб «Не будь байдужим! Зупинимо СНІД разом» (8-10 кл.);

Анкетування на виявлення насильства в сім 'ї та школі учнів 6, 9, 10 класів;

Перегляд фільму «Небезпечна гра» з учнями 11 класу;

Випуск стінгазети «Світ без насильства»;

Тренінг по взаємодії в колективі для учнів, схильних до правопорушень «Ми одна команда».

Відбулася зустріч «Цінуй своє життя» учнів старшої школи з медичним працівником, яка розповіла про хворобу ВІЛ та СНІД та шляхи інфікування. У Міжнародний день людей з обмеженими можливостями учні  долучилися до привітань  «Дорогою добра».

Мета проведених заходів – донести до дитини розуміння того, що насилля є порушенням прав людини.

 

Слайд 6

Не одноразово мої учні були слухачами  Малої академії наук

Відділення хімії та біології

Секція «Психологія»

Писаненко Андрій захищав роботу на тему «Проблеми суїциду у підлітковому віці»

Свистун Інна «Адаптація учнів до Нової Української школи»

Немає коментарів:

Дописати коментар