I. Визначення власної
психолого-педагогічної готовності.
1. Самоаналіз вчителем результатів досліджень
рівня власної професійної майстерності в умовах роботи над проблемою, своїх творчих
здібностей, потреб та інтересів з метою виявлення загальних та окремих проблем навчально-виховного
процесу та якості науково-методичної діяльності.
2. Для отримання реальних результатів
та проведення самоаналізу власної
діяльності вчителю застосувати: аналіз експертного оцінювання відвіданих уроків
директором школи та заступником з НВР, позакласних занять; анкетування, бесід,
аналіз змісту виступів на педагогічних радах, творчих конференціях, методичних заходах.
3. Дослідити ступені відповідності та
розбіжностей між реальним рівнем компетентності з проблемних питань та вимогами
сучасного суспільства до своєї науково-дослідницької діяльності.
4. Виявити умови, що спричинили
розбіжності.
5. Регулярно знайомитися з новітніми досягненнями
психолого-педагогічної науки та освітніми технологіями стосовно роботи над проблемою.
II. Теоретичне обгрунтування
науково-методичної проблеми
1. Обговорити результати діагностики
та висновки необхідності вибору і формування науково-дослідницької проблеми.
2. Вибір декількох варіантів тем для
представлення для обговорення на засіданні науково-методичної ради та вибір
одного з них.
3. Формування мети, форм та методів дослідження
та впровадження теми.
4. Розробка плану теоретичної
підготовки до практичної реалізації теми.
III. Теоретична
підготовка до впровадження теми.
1. Теоретична підготовка до
впровадження в практику нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій, як
складових науково-дослідницької роботи вчителя, включає в себе:
- участь в теоретично – практичних
семінарах, конференціях, курсах, вебінарах та ін., пов’язаних з роботою над
проблемою науково-методичної теми;
- визначення місця для впровадження проблеми
в систему науково-методичної роботи школи.
2. Підбір та аналіз методичної
літератури з теми.
3. Ознайомлення з ППД впровадження
теми в практику.
4. Опис досягнень та досвіду в межах
обраної теми.
5. Розробка моделі впровадження теми:
виділення основних положень, рекомендацій, прийомів, методів роботи та
визначення змін їх у функціях усіх категорій педагогічних кадрів, коригування
діяльності учасників, виявлення специфічних засобів реалізації завдань моделей,
експертна оцінка реального досвіду.
IV. Творчий етап.
1. Творча робота вчителя над
педагогічною ідеєю в своїй навчально-виховній діяльності.
2. Самоосвіта з питань:
- формування
особистої педагогічної проблеми й узгодження її з науково-методичною проблемою
школи;
- вибір,
аналіз, експериментальна перевірка нових методів роботи, використання їх на
практиці;
- осмислення,
узагальнення своєї діяльності та порівняльний аналіз позитивних результатів з
рекомендаціями.
3. Звіт
про хід реалізації науково-методичної теми:
- використання
масових форм методичної роботи (цільові семінари, науково-методичні
конференції);
- оформлення
педагогічної виставки;
- проведення
відкритих уроків.
4. Створення
банку даних щодо результатів науково-методичної роботи.
5. Поточний
аналіз та управління процесом впровадження. Підсумки роботи.
5.1. Аналіз та самоаналіз результатів
впровадження: як впливає використання пропонованих методів та прийомів на
якість знань учнів.
5.2. Контроль адміністрацією школи
роботи вчителя над науково-методичною темою: аналіз інформації про стан
реалізації, координація роботи над темою на засіданні науково-дослідницької
групи закладу освіти, організація семінарів, лекцій, конференцій, відкритих
уроків з метою узагальнення досвіду роботи над досліджуваною проблемою.
5.3. Контрольно-аналітична
діяльність методичної служби школи в процесі виконання роботи за темою:
порівняльний аналіз проблематики та ходу роботи вчителя над темою зі станом її
розробки та практичними результатами, координація й об’єднання, посилення
компетентного керівництва шляхом використанням науково-методичної інформації. Стимулювання
діяльності вчителя.
5.4. Обговорення результатів роботи
над дослідженою темою на ШПЦК, методичній раді, педагогічній раді.
5.5. Вироблення і прийняття
рекомендацій.
Затверджено
на засіданні методичної ради КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів №2» Межівської селищної ради»
Немає коментарів:
Дописати коментар