вівторок, 31 жовтня 2017 р.

Положення про шкільний методичний кабінет РКЗО «Межівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2»

Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі освіти є шкільний методичний кабінет.
Методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора школи з науково - методичної роботи та методичної ради, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
Основною метою діяльності методичного кабінету є: створення інформаційно - методичної бази для вчителів, удосконалення їх професійної кваліфікації та самоосвіти в плані соціалізації особистості в громадянському суспільстві.
Згідно з чинними нормативними документами педагогічна рада школи періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.
2. Завдання діяльності методичного кабінету:
- забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби школи;
- створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації;
- надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам; координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, упровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та інноваційних технологій.
- оволодіння новими, найбільш досконалими методами і прийомами навчання, уміннями і навиками організації практичних і лабораторних робіт, проведення екскурсій, використання технічних засобів, виготовлення саморобних наочних посібників, проведення  занять гуртків, здійснення  профорієнтаційної  роботи.
3. Основні напрями роботи методичного кабінету:
- створення умов для індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою;
- здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку  педагогічної творчості;
- організація консультацій з питань психології, педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
- організація та періодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією;
- участь в організації та проведенні представницьких педагогічних заходів (науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок, презентація кращого досвіду роботи вчителів школи, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі);
- впровадження в практику роботи кращого педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх та ІКТ-технологій.
4. Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті:
В методичному кабінеті закладу мають бути такі матеріали:
а) нормативно-правові документи:
- Конституція України, закони України про освіту, урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно - нормативні документи МОН України, обласного управління освіти;
- документи з питань педагогіки та психології;
- положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;
- інформаційні збірники МОН України, ОІППО, міського відділу освіти;
б) шкільна документація:
- наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;
- навчальний план школи;
- перспективний та річний плани роботи школи;
- контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);
- графіки проведення контрольних робіт;
- розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;
- документація з питань атестації педагогів;
- матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою;
в) програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:
- документація методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);
- документація ШПЦК (окрема папка на кожне): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
- матеріали методичної роботи з учителями (семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів, тощо;
- документація школи молодого вчителя;
- матеріали вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- тематичні папки ("Профільне навчання", "Інноваційні педагогічні технології", "Технології проектної діяльності", з організації виховної роботи, загальної методики викладання, зразки оформлення шкільної документації, методичні рекомендації, рекомендації ДОІППО);
- робота профільних класів (положення про профільні класи, заяви батьків, накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);
- банк даних (картотека) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій;
г) основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:
- аналітичні матеріали шкільного моніторингу з кожного навчального предмета (результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, державної підсумкової атестації (ДПА) та ЗНО;
- матеріали для організації контролю знань;
- матеріали роботи з обдарованими дітьми (план роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів в І, ІІ, ІІІ етапах олімпіад, МАН тощо);
- інформація з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;
- анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);
- тексти контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;
- зразки поурочних планів;
- методичні розробки вчителів;
- рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;
- критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів;
- наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму в школі;
- методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;
- зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;
- матеріали для оформлення шкільних предметних кабінетів;
д) діагностичні матеріали:
- результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
- моніторинг педагогічної діяльності вчителів (анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);
- матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами;
е) матеріали з позакласної роботи:
- плани робіт предметних гуртків, факультативів;
- орієнтовна тематика наукових учнівських робіт та вимоги до їх оформлення;
- матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;
- матеріали для роботи з батьками;
- матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям ГДП;
є) папки з матеріалами: науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів (шкільних, районних, обласних):
ж) картотеки:- статей періодичної преси на педагогічні теми; публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі (з кожного предмета);
- обліку матеріалів з педагогічного досвіду.
5. Бібліотека методичного кабінету (предметно-тематичний розподіл):
- підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;
- підшивки фахових журналів і газет;
- спеціальна, загальнопедагогічна література.
Для оформлення методичного кабінету використовуються стенди які виконують задачі:
Створення іміджу методичного кабінету;
Поглиблення і розширення знань вчителя;
Розвиток професійних умінь;
Розвиток креативного мислення педагога;
Підвищення кваліфікації педагогів;
Вихід колективу на шлях інноваційних перетворень.
Розвиток професійних цінностей.
На стендах методичного кабінету можна розмістити наступну інформацію:
- Самоосвіта;
- Інформаційне бюро;
- Аналіз та самоаналіз уроку;
- Узагальнення досвіду;
- Конкурси;
- Психологічний всеобуч;
- Для класних керівників;
- Нормативно-правова база;
- Атестація;
- Модернізація;
- Дайджест заступника директора школи з НВР;
- Методична і довідникова література

Немає коментарів:

Дописати коментар