М'які навички, іноді гнучкі навички (англ. soft skills)— комплекс неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу продуктивність і, на відміну від спеціалізованих навичок, не пов'язані з конкретною сферою.
М'які навички - це скупчення
продуктивних рис особистості, які характеризують відносини в середовищі. Ці
навички можуть включати в себе соціальну благодать, комунікативні здібності,
мовні навички, особисті звички, когнітивну або емоційну співпереживання,
управління часом, колективну роботу та риси лідерства.
https://www.youtube.com/watch?v=zisPBjvT7LQ
Що значить бути професіоналом, і які
навички необхідні професіоналам?
Професіонал - це людина, яка володіє спеціальними знаннями і часто
певної академічною підготовкою. Важливим елементом професійного портрета і
репутації в сучасному світі є soft skills, так звані «М'які навички». Що ж саме
включає в себе це поняття? Виходить, що крім здібностей і знань, необхідних для
конкретної професії, професіонали практично в будь-якій сфері потребують певний
універсальний набір рис і вмінь.
Це, перш за все, так звані soft
skills - невловимі навички, які допомагають нам взаємодіяти і добре ладити з
іншими.
Оскільки такі навички потрібні
практично для кожної роботи, вони рідко включаються в списки вимог вакансій,
тому важко зрозуміти, про які конкретно уміннях йдеться. Тим не менш, є
навички, які роботодавці зазвичай очікують побачити в кандидатах.
1.
Комунікативні навички.
Комунікативні навички важливі для
будь-якого професіонала. Вони включають в себе письмове, вербальне і
невербальне спілкування. https://www.youtube.com/watch?v=1-JcLcYKElQ
Одні з найбільш важливих навичок
спілкування в сучасному світі - вміння грамотно спілкуватися по email. Практично
для кожної професії потрібно email-листування. Професіонал повинен вміти писати
лаконічні і чіткі листи, дотримуючись відповідного формату і тону листування.
Крім того, важливі комунікативні
навички - вести суперечку і відстоювати свою позицію, вміння спілкуватися в
конфліктній ситуації, вміння слухати і вести інтерв'ю/бесіду, підтримка
коротких бесід ввічливості, рукостискання і т.д.
2.
Уміння виступати публічно.
Майже кожна робота потребує навичок,
необхідних для виступів на публіці. Хоча далеко не всім в роботі доводитися
регулярно проводити тривалі презентації, але майже всім доводиться виступати на
представленні інформації своїм колегам або спілкуватися з командою.
3.
Навичка роботи в команді
Будь-який фахівець працює з групою
людей, незалежно від того, з якою кількістю.
Професіоналу потрібні навички
міжособистісного спілкування, щоб налагодити комунікацію з колегами. Необхідно
вміти делегувати відповідальність, налагоджувати ефективне спілкування та
досягати спільної мети. Також в роботі знадобляться навички вирішення
конфліктів, створення, управління і побудови відносин в команді.
4.
Управління часом
Навички тайм-менеджменту необхідні,
щоб справлятися із завданнями вчасно, не відчуваючи дискомфорту або відчуття, що
завдання стають важливішими більше за вас. Це може здаватися дуже простим
навиком, але він - один з найважливіших.
Часто роботодавці сприймають
співробітників, які приходять на роботу вчасно (або навіть трохи раніше) як
більш працездатних, навіть якщо це зовсім не так. Як би там не було,
пунктуальність - шанс додати плюсів до своєї професійної репутації.
5.
Гнучкість і адаптивність.
Більшість видів діяльності вимагають
певного рівня гнучкості, адаптивності і здатності змінюватися. Важливо вміти
поглянути на проблему з різною перспективою і при зміні ситуації коригувати
свій робочий процес.
Є певні риси і навички, які демонструють
здатність до адаптивного підходу. Наприклад, вміння аналізувати ситуацію,
сприйнятливість, здатність змінити свою думку, терпіння, навик управління
гнівом і орієнтування на рішення проблем.
6.
Лідерські якості
Незалежно від вашої посади і ролі в
тому місці, де ви працюєте, лідерські якості також важливі для будь-якого
професіонала. Вони можуть проявлятися в умінні спокійно працювати в напруженій
середовищі, приймати рішення, встановлювати цілі, планувати, встановлювати
пріоритети, прагнути до розвитку і зростання.
7.
Особисті якості
Навички, пов'язані з міжособистісними
відносинами - це комплекс soft skills, які дозволяють налагоджувати ефективну
роботу з колегами та оточуючими вас людьми.
Цей тип навичок також важливий для
кар'єрного зростання. Вони включають здатність планувати і управляти своєю
кар'єрною посадою, креативне і критичне мислення, емоційний інтелект, уміння
встановити і дотримуватися особисті і професійні кордони, етичність, чесність,
терпіння, посидючість, наполегливість, впевненість в собі, повагу до оточуючих,
вміння справлятися зі стресом і т.д.
https://www.youtube.com/watch?v=gC65DFsbqkM
Отже, найвищі " софт скілз навички:
(Тут треба розбавляти прикладами)
Зв'язок
- здатність до усного спілкування, написання, подання, прослуховування.
Люб'язність
- манери, етикет, діловий етикет, милість, кажу, будь
ласка, і дякую вам, шанобливо.
Гнучкість
- адаптивність, бажання змінюватися, навчання протягом усього життя, приймає
нові речі, налаштовує, навчає.
Цілісність
- чесна, етична, висока моральність, має особисті цінності. Міжособистісні навички - приємність,
привабливість, почуття гумору, дружність, вихованість, співпереживання,
самоконтроль, терпимість, комунікабельність, соціальні навички.
Позитивне
ставлення - оптимістичний, захоплений,
заохочувальний, щасливий, впевнений.
Професіоналізм
- діловий, добре одягнений, гарний зовнішній вигляд,
готовий до спілкування.
Відповідальність
– підзвітна людина, надійна, виконує роботу, винахідлива, самодисциплінована,
хоче робити все добре, сумлінно, має здоровий глузд.
Командна
робота – група людей, котрі об’єднуються разом з
іншими, приємні у спілкуванні, сприятливі умови, корисні, спільні справи.
Робоча етика - працьовитий, готовий
працювати, лояльний, ініціативний, мотивований вчасно.
Комплексні навички або як правильно освоїти soft skills
https://www.youtube.com/watch?v=gC65DFsbqkM&t=379s
Немає коментарів:
Дописати коментар