понеділок, 6 грудня 2021 р.

Soft skills (м'які, гнучкі навички)

         М'які навички, іноді гнучкі навички (англ. soft skills)— комплекс неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу продуктивність і, на відміну від спеціалізованих навичок, не пов'язані з конкретною сферою.

М'які навички - це скупчення продуктивних рис особистості, які характеризують відносини в середовищі. Ці навички можуть включати в себе соціальну благодать, комунікативні здібності, мовні навички, особисті звички, когнітивну або емоційну співпереживання, управління часом, колективну роботу та риси лідерства.

https://www.youtube.com/watch?v=zisPBjvT7LQ

Що значить бути професіоналом, і які навички необхідні професіоналам?  Професіонал - це людина, яка володіє спеціальними знаннями і часто певної академічною підготовкою. Важливим елементом професійного портрета і репутації в сучасному світі є soft skills, так звані «М'які навички». Що ж саме включає в себе це поняття? Виходить, що крім здібностей і знань, необхідних для конкретної професії, професіонали практично в будь-якій сфері потребують певний універсальний набір рис і вмінь.

Це, перш за все, так звані soft skills - невловимі навички, які допомагають нам взаємодіяти і добре ладити з іншими.

Оскільки такі навички потрібні практично для кожної роботи, вони рідко включаються в списки вимог вакансій, тому важко зрозуміти, про які конкретно уміннях йдеться. Тим не менш, є навички, які роботодавці зазвичай очікують побачити в кандидатах.

1. Комунікативні навички.

Комунікативні навички важливі для будь-якого професіонала. Вони включають в себе письмове, вербальне і невербальне спілкування. https://www.youtube.com/watch?v=1-JcLcYKElQ

Одні з найбільш важливих навичок спілкування в сучасному світі - вміння грамотно спілкуватися по email. Практично для кожної професії потрібно email-листування. Професіонал повинен вміти писати лаконічні і чіткі листи, дотримуючись відповідного формату і тону листування.

Крім того, важливі комунікативні навички - вести суперечку і відстоювати свою позицію, вміння спілкуватися в конфліктній ситуації, вміння слухати і вести інтерв'ю/бесіду, підтримка коротких бесід ввічливості, рукостискання і т.д.

2. Уміння виступати публічно.

Майже кожна робота потребує навичок, необхідних для виступів на публіці. Хоча далеко не всім в роботі доводитися регулярно проводити тривалі презентації, але майже всім доводиться виступати на представленні інформації своїм колегам або спілкуватися з командою.

3. Навичка роботи в команді

Будь-який фахівець працює з групою людей, незалежно від того, з якою кількістю.

Професіоналу потрібні навички міжособистісного спілкування, щоб налагодити комунікацію з колегами. Необхідно вміти делегувати відповідальність, налагоджувати ефективне спілкування та досягати спільної мети. Також в роботі знадобляться навички вирішення конфліктів, створення, управління і побудови відносин в команді.

4. Управління часом

Навички тайм-менеджменту необхідні, щоб справлятися із завданнями вчасно, не відчуваючи дискомфорту або відчуття, що завдання стають важливішими більше за вас. Це може здаватися дуже простим навиком, але він - один з найважливіших.

Часто роботодавці сприймають співробітників, які приходять на роботу вчасно (або навіть трохи раніше) як більш працездатних, навіть якщо це зовсім не так. Як би там не було, пунктуальність - шанс додати плюсів до своєї професійної репутації.

5. Гнучкість і адаптивність.

Більшість видів діяльності вимагають певного рівня гнучкості, адаптивності і здатності змінюватися. Важливо вміти поглянути на проблему з різною перспективою і при зміні ситуації коригувати свій робочий процес.

Є певні риси і навички, які демонструють здатність до адаптивного підходу. Наприклад, вміння аналізувати ситуацію, сприйнятливість, здатність змінити свою думку, терпіння, навик управління гнівом і орієнтування на рішення проблем.

6. Лідерські якості

Незалежно від вашої посади і ролі в тому місці, де ви працюєте, лідерські якості також важливі для будь-якого професіонала. Вони можуть проявлятися в умінні спокійно працювати в напруженій середовищі, приймати рішення, встановлювати цілі, планувати, встановлювати пріоритети, прагнути до розвитку і зростання.

7. Особисті якості

Навички, пов'язані з міжособистісними відносинами - це комплекс soft skills, які дозволяють налагоджувати ефективну роботу з колегами та оточуючими вас людьми.

Цей тип навичок також важливий для кар'єрного зростання. Вони включають здатність планувати і управляти своєю кар'єрною посадою, креативне і критичне мислення, емоційний інтелект, уміння встановити і дотримуватися особисті і професійні кордони, етичність, чесність, терпіння, посидючість, наполегливість, впевненість в собі, повагу до оточуючих, вміння справлятися зі стресом і т.д.

https://www.youtube.com/watch?v=gC65DFsbqkM

Отже, найвищі " софт скілз навички: (Тут треба розбавляти прикладами)

Зв'язок - здатність до усного спілкування, написання, подання, прослуховування.

Люб'язність - манери, етикет, діловий етикет, милість, кажу, будь ласка, і дякую вам, шанобливо.

Гнучкість - адаптивність, бажання змінюватися, навчання протягом усього життя, приймає нові речі, налаштовує, навчає.

Цілісність - чесна, етична, висока моральність, має особисті цінності. Міжособистісні навички - приємність, привабливість, почуття гумору, дружність, вихованість, співпереживання, самоконтроль, терпимість, комунікабельність, соціальні навички.

Позитивне ставлення - оптимістичний, захоплений, заохочувальний, щасливий, впевнений.

Професіоналізм - діловий, добре одягнений, гарний зовнішній вигляд, готовий до спілкування.

Відповідальність – підзвітна людина, надійна, виконує роботу, винахідлива, самодисциплінована, хоче робити все добре, сумлінно, має здоровий глузд.

Командна робота – група людей, котрі об’єднуються разом з іншими, приємні у спілкуванні, сприятливі умови, корисні, спільні справи.

Робоча етика - працьовитий, готовий працювати, лояльний, ініціативний, мотивований вчасно.

Комплексні навички або як правильно освоїти soft skills

https://www.youtube.com/watch?v=gC65DFsbqkM&t=379s

Немає коментарів:

Дописати коментар