З досвіду роботи вчителя
математики
Скорик Вікторі\
Миколаївни
Зміна ролі освіти в суспільстві зумовила виокремлення більшості
інноваційних процесів. Раніше безумовними орієнтирами освіти були формування
знань, навичок, інформаційних і соціальних умінь, що забезпечували готовність
дитини до життя та розумілися як здатність пристосовуватися до обставин.
Відтепер освіта здебільшого орієнтується на створення таких техноголій і
способів упливу на особистість, які утворюють баланс між соціальними й
індивідуальними потребами та запускають механізм саморозвитку (самовдосконалення,
самоосвіти), готуючи особистість до реалізації власної індивідуальності та змін
у суспільстві. Основою розвитку життєвих компетентностей мають стати такі
технології навчання, які забезпечували б пізнавальну активність і самостійність
учнів, сприяли б формуванню навичок застосовувати опановані знання на практиці.
Сьогодні існує чимало захопливих інноваційних технологій: методів ,
прийомів, дидактичних ігор, вправ, пошуково-ситуаційних і проблемних завдань,
які розвивають творчу особистість, інтерес до пізнання, самостійність мислення,
уміння приймати конкретні рішення, реалізовувати власні міні-проєкти. Такими є
інтерактивні технології.
Тому, проблема, над якою працюю, це – «Використання
інтерактивних технологій (форм і методів навчання) в розвитку творчої
особистості».
Адже саме сутність інтерактивних технологій полягає в тому, що навчання
відбувається шляхом взаємодії учасників навчально-виховного процесу. Це
співнавчання (колективне, кооперативне, навчання у співпраці), у якому вчитель
та учні є суб'єктами навчання, тільки вчитель виступає в ролі організатора
процесу навчання, лідера групи учнів.
Для свідомого засвоєння знань з математики використовую
практично-зорієнтовані завдання, які вимагають
від учня вирішення реальних життєвих ситуацій, практичних проблем, які
виникають у повсякденному житті. Часто задачі мають міжпредметний характер, що
вимагає інтеграції знань і способів діяльності різних предметів. Інтерактивні
форми роботи ефективно сприяють створенню атмосфери співпраці і взаємодії,
розвитку ініціативи. Вплив інтерактивного навчання на розвиток особистості й
самореалізацію базується на увазі до кожного учня, створенні позитивного
настрою, який спрямований на розвиток дитини. За допомогою інтерактивних
прийомів («Мозковий штурм, «Власні приклади», «Незакінчена теорема», «Знайди
помилку», «Брейн-ринг», «Розгадай кросворд») формую в учнів вміння
спілкуватися, висловлювати свою думку. Дані прийоми стимулюють самоосвітню
діяльність учнів, допомагають їм самореалізовуватись, сприяють розвитку
мислення, пізнавальних інтересів і здібностей.
На своїх уроках я практикую сучасні технології, адже на таких уроках учні
вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити,
приймати продумані рішення.
Особливо ефективною є робота в парах.
Перевага цієї технології в тому, що учні отримують можливість спілкуватися,
порівнювати, вільно висловлювати свою думку, робити спільні висновки. Роботу в
навчальних групах будую на принципах рівноправності, намагаюсь активізувати
роботу кожного учня.
Прикладами такої роботи є: взаємоперевірка
виконаних завдань, гра «Запитання – відповідь».
Працюючи з учнями 5-6 класів вважаю за
доцільне, більше застосовувати на практиці ігрові технології. Бо тільки
через гру відбувається невимушене спілкування вчителя з колективом. У грі, на
мою думку, розвивається уява, утверджуються образи фантазій, виниклих ідей,
створюються продукти діяльності, які є для дитини емоційно привабливими.
Саме у грі, виявляються ті якості, що в майбутньому становитимуть основу
професійності.
В своїм роботі використовую різноманітні ігри, вправи,
логічні задачі у вигляді комп’ютерних презентацій, а
також створених на сервісі LearningApps та платформі «На Урок»,
«Всеосвіта», Google форми. Застосування на уроках інтерактивних тестів, вправ,
створених на сервісі LearningApps, дозволяє швидко перевірити ступінь засвоєння
матеріалу у всіх учнів, стимулює розвиток інтересу до навчання.
Наприклад,
1.
При вивченні в 5
класі теми Види кутів пропоную дітям перевірити, як вони засвоїли даний
матеріал на практиці. Використовуючи сервіс http://learningapps.org/watch?v=pekzgyn8501
2.
При вивченні в 6
класі теми Основна властивість дробу пропоную дітям скласти
Пазл http://learningapps.org/watch?v=pxcpqqyxc01
3.
При вивченні в 5
класі теми Натуральні числа пропоную дітям
Заповни пропуски http://learningapps.org/watch?v=pidd95ej201
4.
Проходження тестових
завдань на платформі «На Урок»
5.
Створення тестових
завдань, завдань на відповідність, введення своєї відповіді в додатку Гугл
форми. https://forms.gle/xAzD5LF4DKNRZYxU7
Жодна технологія не є
універсальною, тому кожна з них вимагає вироблення власного технологічного
підходу до її використання в конкретних ситуаціях. Намагаюсь вибирати на
кожному етапі роботи таку технологію, яка дасть змогу максимально використати
власний творчий потенціал учня і досягнути найоптимальніший результат навчання.
На мою думку, пошук
нових технологій навчання і продуктивне їх впровадження у
навчально-педагогічний процес сприятиме забезпеченню підготовки учнів до об’єктивних змін, які спонукають їх до активних спроб самовиховання,
самооцінки, саморозвитку, самовдосконалення.
Запрошую до співпраці!
Немає коментарів:
Дописати коментар