ЗВІТ про роботу
педагогічного колективу на ІІІ етапі реалізації обласного, селищного та
шкільного науково-методичного проекту
“Впровадження
засобів соціалізації в процес формування особистості у громадянському
суспільстві”
1.
Кількісно-якісний склад педагогічних працівників
Навчальний рік
|
Кількість педпрацівників
|
Вища
|
І
|
ІІ
|
спеціаліст
|
Старший учитель
|
Учитель-методист
|
2015/2016
|
23+4 сум
|
12+3
|
2
|
4
|
5+1
|
9
|
3+3
|
2016/2017
|
20+8 сум
|
12+5
|
2+1
|
2+1
|
4+1
|
9+2
|
3+2
|
2017/2018
|
21+ 7 сум
|
12+4
|
3+1
|
1+1
|
5+1
|
7+1
|
4+2
|
2. Для підвищення професійної майстерності вчителів використовувалися можливості
№ з/п
|
Форма роботи
|
Назва та зміст питання
|
1.
|
Педагогічна рада
|
№ 7 від 26.03.2018 року
1. Формування активної
життєвої позиції кожного учня, досягнення єдності виховання і прагнення самої
особистості до досягнення соціальної зрілості.
2. Презентація напрацювань
учителів, які підлягають атестації.
№ 2 від 11.10.2018 року
Інноваційні системи контролю і оцінки якості знань та їх вплив
на формування самооцінки учнів
№ 1 31.08.2017 року
Підсумки роботи школи за
2016-2017 навчальний рік та модернізація системи науково-методичного
забезпечення освітнього середовища школи в умовах реалізації програми
розвитку школи у поточному навчальному році.
|
2.
|
Методична рада
|
1. Організаційно – педагогічний модуль (вересень-жовтень).
Огляд нормативних документів,
новинок психолого-педагогічної літератури, обмін досвідом.
- Оперативна нарада “Особливості
практичного етапу роботи педагогічного колективу над науково-методичною
проблемою”.
- Семінар – практикум «Роль мотивації та застосування активних методів
навчання та виховання учнів».
- Обмін досвідом класоводів початкових класів «Педагогічні відкриття у
вихованні соціальної особистості в початковій школі».
2. Інструктивно – методичний модуль (листопад).
«Організація та проведення дослідно –
експериментальної роботи й інноваційної діяльності в роботі над проблемою
школи». Форма узагальнення -
методичний тиждень «Шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів».
3. Пошуково – дослідницький модуль (грудень).
«Шляхи
вдосконалення форм і методів соціалізації особистості в педагогічній
діяльності». Форма узагальнення -
круглий стіл.
4. Модуль вивчення, узагальнення і поширення ефективного
передового педагогічного досвіду (січень-лютий).
«Підвищення якості знань на основі впровадження на
уроці традиційних та інноваційних методик». Форми узагальнення – педагогічні
майстерні, обмін досвідом, ринок
методичних ідей.
- Упровадження в практику
передового педагогічного досвіду та результатів досліджень педагогічної науки
– запорука конкурентоспроможності випускника.
5. Модуль практичний (березень-квітень)
«Сучасні
педагогічні технології – основа удосконалення навчально-виховного процесу». Форма проведення: проблемний
стіл.
Гіпотеза:
Сучасні педагогічні технології – основа удосконалення навчально-виховного
процесу.
-
Ділова гра «Творчість це – звільнення від стереотипів і шаблонів у розвитку
пізнавальної активності учнів».
-
Складання проспекту – довідника «Новітні педагогічні технології соціалізації
учнів у практиці роботи вчителя».
6. Модуль підсумковий (травень).
«Динаміка зростання успішності учнів та професійної майстерності вчителя». Форма проведення: семінар.
- Педагогічні читання «Атестація як ключова складова системи професійної
майстерності педагогічного працівника».
-
Практикум «Показ елементів уроків з використанням інформаційних технологій
навчання та навчально-методичних проектів».
|
3
|
Творча група
|
-
Практикум «Розробка та доповнення методичних рекомендацій із комплексної
педагогічної діяльності вчителя: вимоги до професійності вчителя на новому
етапі розвитку освіти».
-
Створення методичного бюлетеня з питання «Модернізація освіти, нові
можливості та проблеми реалізації соціалізації особистості в практику роботи
вчителя»
-
Практикум «Показ елементів уроків членів творчої групи з використанням
інформаційних технологій навчання та навчально-методичних проектів».
- Педагогічний міст «Творчий потенціал учителя. Захист
інновацій».
- Творча лабораторія вчителя «Проектна технологія (з
досвіду роботи Таран Г.М., Плахотнік О.М.)».
- Проблемний полілог «Формування
соціальної компетентності інноваційної особистості в умовах громадсько-активної
школи»
|
4.
|
Шкільна предметно – методична комісія вчителів суспільно-гуманітарного
циклу
|
Засідання № 2 (листопад)
1. Обговорення
напрацювань по проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості в громадянському суспільстві» на ІІ етапі.
2. Роль вчителя у формуванні громадянської
компетентності учнів.
Засідання № 3 (січень)
1. Розвиток соціальної
компетентності школярів на уроках суспільно-гуманітарного циклу.
2. Використання творчих
завдань на уроках української мови та літератури як ефективний засіб розвитку
креативного мислення учнів.
3. Креативне мислення
як чинник соціалізації учнів в контексті національно-патріотичного виховання.
4. Аналіз моніторингового дослідження знань учнів
з предметів суспільно-гуманітарного циклу за І семестр.
Засідання № 4 (березень)
1. Творче використання інноваційних форм на уроках
зарубіжної літератури як дієвий засіб соціалізації особистості на етапі
становлення громадянського суспільства (презентація
напрацювань з досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури Плахотнік О.М.).
2. Формування національної свідомості та громадянського
виховання старшокласників у процесі викладання суспільних дисциплін.
3. Використання проектної методики як засобу ефективного розвитку
комунікативної компетенції учнів на уроках іноземної мови.
4. Творчий звіт вчителів, що атестуються.
Засідання № 5 (травень)
1. Круглий стіл. Обмін досвідом з проблеми
формування загальних та предметних компетентностей на уроках суспільно-гуманітарного циклу.
2. Аналіз моніторингового дослідження знань учнів з предметів
суспільно-гуманітарного циклу за ІІ семестр.
|
5.
|
Шкільна предметно – методична
комісія вчителів природничо-математичного циклу
|
Засідання № 1 (серпень)
Педагогічні дебати «Самоосвіта викладача: навіщо педагогу вчитися?»
Методичний SMS
центр: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом».
Створення
моделі плану самоосвіти.
Засідання № 3 (грудень)
Педагогічний диспут «Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток».
Майстер - клас «Розвиток критичного
мислення учнів як важливого елементу продуктивної технології навчання»
(з досвіду роботи Таран Г.М.).
Проведення Декади
педагогічної майстерності «Педагог – особистість творча».
Вивчення стилю роботи
вчителів, що атестуються.
Засідання № 4 (січень)
Проблемний
стіл «Учнівські проекти ї їх місце в
системі уроків. Проблеми організації проектної діяльності педагога»
Диспут
«Труднощі, які виникають під час навчання дитини в школі».
Консультація «Підвищення психологічної
компетентності вчителів в роботі з дітьми даної категорії».
Засідання № 5 (березень)
Майстер-клас «Метод проектів для розвитку творчого потенціалу учня».
|
6.
|
Шкільна предметно – методична комісія вчителів спортивно-естетичного
циклу
|
Засідання 2 (листопад)
Форма
проведення: аукціон педагогічних ідей
Становлення компетентностей школярів в межах
пізнавальної діяльності.
Про навчально-методичне забезпечення та його
ефективне використання у навчально-методичному процесі
Про способи виявлення спеціальних здібностей
Засідання 3 (січень)
Форма роботи: диспут
Самоосвітня діяльність вчителя – запорука успішної
роботи.
Пізнавальна самостійна діяльність як засіб
стимулювання розумового розвитку учнів (з досвіду роботи Нагорної
Т.О.).
Засідання 4 (березень)
Форма
проведення: тренінг
Інноваційні
підходи при викладанні трудового навчання.
Звіт
вчителів предметників про роботу з самоосвіти.
Впровадження у практику обласної, районної та
шкільної методичної проблеми
Засідання 5 (травень)
Форма
проведення: круглий стіл
Система та
результати роботи з обдарованими дітьми.
|
7.
|
Шкільна предметно – методична комісія вчителів початкових класів
|
Засідання 1 (вересень)
Опрацювання Державного
стандарту початкової загальної освіти, Критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів початкової школи.
Аналіз нових навчальних
програм, підручників для початкової школи.
Засідання 2 (листопад)
Доповідь «Мотивація навчальної
діяльності учнів на уроках української мови». (Горбунова Н.В. )
Адаптація першокласників.
Творчий підхід до оцінювання учнів першого класу.
Прийоми групової роботи на
уроках української мови.
Круглий стіл "Психологічні
причини труднощів у навчанні молодших школярів.
Засідання 3 (січень)
Доповідь «Емоційно-ціннісна
складова у структурі читацької компетентності молодшого школяра» (Денисенко
В.Л. )
Тиждень педагогічної
майстерності вчителів початкових класів: підготовка, проведення, аналіз
роботи.
Обмін досвідом «Повноцінне
сприйняття молодшими школярами художніх творів на уроках літературного
читання».
Круглий стіл «Технологія проблемного
навчання в початковій школі».
Засідання 4
Доповідь "Система завдань
з математики для підготовки учнів до державної підсумкової атестації".
(Скочко Л.В.)
Шляхи вдосконалення
математичної підготовки молодших школярів.
Розвиток здоров’язберігаючих компетенцій
молодших школярів .
|
3.
Для
забезпечення якісних освітніх послуг:
3.1.
Предметні
гуртки на платній основі:
№ з/п
|
Назва гуртка
|
Кількість учнів
|
Клас
|
1
|
Вокальний гурток «Межівчанка»
|
15
|
4-9
|
2
|
Спортивної танцювальної аеробіки
«Тандем»
|
21
|
3-11
|
3
|
Трудового навчання «Народні
ремесла»
|
15
|
5-11
|
4
|
Української мови «Мовознавці»
|
15
|
9-11
|
5
|
Євроклуб «Альянс»
|
15
|
8-11
|
6
|
Образотворчого мистецтва
«Чарівний пензлик»
|
15
|
2-9
|
7
|
Історичний «Юний ерудит»
|
22
|
6
|
3.2.
Відвідували
факультативи освітнього округу
№ з/п
|
Назва навчального
закладу
|
Математика
|
Українська мова
та літератури
|
||
10 кл.
|
11 кл.
|
10 кл.
|
11 кл.
|
||
|
КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
2» МСР»
|
4
|
3
|
9
|
5
|
3.3. Слухачі
МАНу
№ з/п
|
Назва навчального
закладу
|
ветеринарія та зоотехнія
|
біологія людини
|
англійська мова
|
психологія
|
|
КЗО «Межівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» МСР»
|
Бойко Ольга
11 клас
|
Баша Вікторія Педус
Ольга
10 клас
|
Горшков Денис 11
клас
|
Писаненко Андрій
11 клас
|
3.4.Участь в олімпіадах
№з/п
|
Назва навчального закладу
|
учасників
|
|||
|
|
учасників
районного етапу
|
переможців
районного етапу
|
учасників обласного
етапу
|
переможців
обласного
етапу
|
|
КЗО «Межівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» МСР»
|
56
|
26
І – 17
ІІ – 7
ІІ – 2
|
11
|
2
ІІ – 1
ІІІ – 1
|
3.4. Участь
в інтерактивних конкурсах (кількість учасників/отримали сертифікати)
Назва навчального
закладу
|
Мультитест з англ. мови
|
Соняшник
|
Геліантус
|
Кенгуру
|
Орлятко
|
«Sunflower» зар. літ.
|
Левеня
|
Лелека
|
Кришталева сова
|
Мультитест
|
Олімпусик
|
КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
2» МСР»
|
14
|
|
9
4
|
|
30
|
33
22
|
10
9 добрий
|
15
|
|
13
|
13
|
4.
Відомості
про:
4.1. Місце вчителя і інформаційному просторі
№ з/п
|
Назва навчального
закладу
|
ПІП вчителя
|
Електронна адреса
|
||
Власного
сайту/блогу
|
Сторінка
у facebook
|
Інші
інтернет
видання
|
|||
1
|
КЗО «Межівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» МСР»
|
МСШ №2
|
|
|
|
|
Плахотнік О.М.
|
|
«Sunflower»
«Всеосвіта» https://vseosvita.ua
|
||
2
|
Ковалевська О.Л.
|
|
|
||
3
|
Даниленко В.О.
|
|
|
||
4
|
Десятниченко М.С.
|
|
|
||
5
|
Горбунова Н.В.
|
|
|
4.2.
Відомості
про вчителів, які завершують дослідження у 2019 році
|
назва установи
|
ПІП вчителя
|
Пед.
стаж
|
Освіта
|
Категорія
|
Звання
|
Тема дослідження
|
1
|
КЗО «Межівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів № 2» МСР»
|
Первій
Олег Миколайович
|
29
|
вища
|
вища
|
старший учитель
|
Формування життєвих
компетенцій учнів засобами трудового навчання
|
2
|
Яковенко Лілія
Анатоліївна
|
5
|
вища
|
спеціаліст
|
-
|
Гра – одна з
основних та ефективних засобів особистісно зорієнтованого навчання німецької
мови
|
|
3
|
Шевченко Катерина Анатоліївна
|
7
|
вища
|
спеціаліст
|
-
|
Етичне виховання першокласників
у групі продовженого дня
|
|
4
|
Денисенко Вікторія
Леонідівна
|
12
|
вища
|
спеціаліст
|
-
|
Розвиток математичних компетентностей учнів початкових
класів
|
4.3.
Рішення
педагогічної ради про підсумки роботи на ІІІ етапі науково - методичного проекту.
З протоколу рішення засідання педагогічної ради №10 від 23.05.2018 року:
Аналізуючи очікувані результати роботи над науково-методичним
проектом на ІІІ (практичному) етапі ми отримали:
1. Покращення умов для всебічного розвитку та саморозвитку особистості.
2. Вчителі-предметники втілюють в практику роботи індивідуалізацію та
диференціацію навчання учнів.
3. Створена модель сучасного компетентного вчителя.
4. Педагогічні працівники, учні та дирекція школи впроваджують інноваційні
технології в навчально – виховному процесі.
5. Більшість учителів використовують комп’ютерне тестування для отримання
об’єктивної картини рівня засвоєння навчального матеріалу.
6. Вчителі-предметники втілюють в практику роботи інтеграцію, індивідуалізацію
та диференціацію навчання учнів.
7. Підвищення фахової майстерності та педагогів.
8.Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання та
інтеграції різних форм роботи з учнями.
9. Зросла пізнавальна діяльність учнів в плані соціалізації особистості.
10. Значне підвищення рівня
творчого потенціалу вчителів та учнів.
11. Висока результативність роботи з обдарованими
та здібними дітьми. Помітна інтерактивність –
взаємодія вихованців із зовнішнім середовищем та адаптивність – прагнення до
стану стійкої рівноваги.
11. Налагоджена робота щодо організації учнівського самоврядування.
12. Використання прогнозування дає змогу повніше адаптувати
науково-методичну роботу до сучасних вимог і працювати на випередження.
13. Матеріали атестації дали змогу побачити стан навчально-виховного
процесу, відкрили можливості для адресної допомоги вчителям.
Плануючи роботу колективу на IV (коригуючому)
етапі над проблемою, виділяємо головні напрямки:
- Здійснювати в системі науково-методичне забезпечення розвитку освіти.
- Вдосконалювати форми і методи навчання, поширювати передовий педагогічний
досвід вчителів, які застосовують інтерактивні методики, нові
особистісно-зорієнтовані системи навчання.
- Своєчасно виявляти і сприяти усуненню причин, які гальмують вдосконалення
методичного рівня вчителя.
- Покращити індивідуальну роботу з учнями при підготовці до Всеукраїнських
олімпіад, конкурсів, участі в МАН.
- - Напрямки роботи з учнями:
- розвиток вміння самостійно мислити, знаходити оптимальні шляхи для
вирішення життєвих проблем;
- виробити в учнів здатність створювати нові ідеї та вміння, творчо та
нестандартно мислити;
- розвивати вміння орієнтуватися в різноманітних життєвих ситуаціях та
самостійно здобувати отримані знання;
- навчити дітей працювати з інформацією: збирати, аналізувати, робити
необхідні узагальнення, висновки, застосовувати отриманий досвід для вирішення
проблем;
- привити вихованцям здатність бути комунікабельними та активними в різних
соціальних групах.
УХВАЛИЛИ:
І. Визнати діяльність педагогічного колективу щодо виконання завдань ІІІ
етапу проблеми в плані впровадження соціалізації в практику роботи закладу
задовільною.
ІІ. Адміністрації школи:
- забезпечити
виконання затвердженого Плану заходів щодо реалізації завдань на період IV
етапу роботи над проблемою;
- вжити заходи щодо якісного переходу початкової та
основної школи на новий зміст і структуру навчання відповідно до вимог Нової
української школи.
- забезпечити освітні, методичні умови реалізації
міжпредметної інтеграції змісту навчання відповідно вимог Концепції Нової
Української школи. При планування педагогічного процесу врахувати модель
міжпредметної інтеграції.
IІІ. Заступникам директора школи:
- спрямувати
діяльність вчителів на підвищення якості навчально-виховного процесу умовах в
соціалізації особистості громадянського суспільства на IV етапі роботи над
проблемою;
- сприяти розвитку діяльності кожного вчителя
на розробку, моделювання та проведення інтегральних уроків, міжпредметних
курсів, тематичних днів, навчальних проектів з метою формування ключових
компетентностей, формування критичного мислення, соціально-комунікативних та
організаційних навичок, навичок застосування знань;
- постійно оновлювати сайт
школи, формувати інформаційну культуру учнів та педагогічних працівників
відповідно до їх інформаційних потреб, залучати їх до участі в on-line
програмах, експериментах, олімпіадах, конкурсах, Інтернет - заходах тощо.
ІV. Вчителям
школи:
- практикувати
завдання, які вимагають більшої самостійності, виробленню в учнів умінь
комбінувати матеріал від потреби навчальної ситуації;
- максимально
використовувати можливості урочної та позаурочної діяльності для якісної підготовки
учнів основної та старшої школи до державної підсумкової атестації та ЗНО;
- забезпечити
подальшу реалізацію нових вимог Державних стандартів початкової освіти щодо
компетентнісного, орієнтованого підходу до навчання учнів в початковій школі,
спрямованого на особистісний розвиток, формування у школярів ключових і
предметних компетентностей в відповідно до вимог
Концепції Нової Української школи.
В.о. директора КЗО «Межівська
ЗШ І-ІІІ ступенів № 2»
МСР»
О.М.Плахотнік
Немає коментарів:
Дописати коментар