Організаційним центром методичної роботи з
педагогічними працівниками в закладі освіти є шкільний методичний кабінет.
Методичний кабінет діє під керівництвом заступника
директора школи з науково - методичної роботи та методичної ради, яка спрямовує
і координує всі напрями його діяльності.
Основною
метою діяльності методичного кабінету є: створення інформаційно - методичної
бази для вчителів, удосконалення їх професійної кваліфікації та самоосвіти в
плані соціалізації особистості в громадянському суспільстві.
Згідно з чинними нормативними документами педагогічна
рада школи періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного
кабінету.
2. Завдання
діяльності методичного кабінету:
- забезпечення інформаційної підтримки діяльності
структурних підрозділів методичної служби школи;
- створення банку даних програмно-методичної,
нормативно-правової, науково-технічної інформації;
- надання навчально-методичних консультацій
педагогічним працівникам; координація колективних форм і методів роботи та
самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення
фахової підготовки вчителів;
- організація системи заходів, спрямованих на розвиток
творчого потенціалу педагогів, упровадження досягнень кращого педагогічного досвіду
та інноваційних технологій.
- оволодіння новими, найбільш досконалими методами і
прийомами навчання, уміннями і навиками організації практичних і лабораторних
робіт, проведення екскурсій, використання технічних засобів, виготовлення
саморобних наочних посібників, проведення
занять гуртків, здійснення
профорієнтаційної роботи.
3. Основні
напрями роботи методичного кабінету:
- створення умов для індивідуальної роботи
педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною
літературою;
- здійснення організаційно-методичної допомоги
педагогам у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості;
- організація консультацій з питань психології,
педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
- організація та періодичне проведення виставок
навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною
інформацією;
- участь в організації та проведенні представницьких
педагогічних заходів (науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних
читань, творчих звітів, виставок, презентація кращого досвіду роботи вчителів
школи, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі
педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі);
- впровадження в практику роботи кращого педагогічного
досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх та ІКТ-технологій.
4. Перелік
матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті:
В методичному кабінеті закладу мають бути такі
матеріали:
а) нормативно-правові документи:
- Конституція України, закони України про освіту,
урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно - нормативні
документи МОН України, обласного управління освіти;
- документи з питань педагогіки та психології;
- положення та інструктивні матеріали з питань
організації методичної роботи;
- інформаційні збірники МОН України, ОІППО, міського
відділу освіти;
б) шкільна документація:
- наказ про організацію методичної роботи в поточному
навчальному році;
- навчальний план школи;
- перспективний та річний плани роботи школи;
- контрольні примірники всієї чинної
навчально-методичної документації (навчальні програми);
- графіки проведення контрольних робіт;
- розклад навчальних занять, індивідуальних занять,
занять з учнями вдома;
- документація з питань атестації педагогів;
- матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною
науково-методичною проблемою;
в) програмно-методичне
забезпечення навчально-виховного процесу:
- документація методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про
виконання рішень методичної ради);
- документація ШПЦК (окрема папка на кожне): план
роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
- матеріали методичної роботи з учителями
(семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів, тощо;
- документація школи молодого вчителя;
- матеріали вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- тематичні папки ("Профільне навчання",
"Інноваційні педагогічні технології", "Технології проектної
діяльності", з організації виховної роботи, загальної методики викладання,
зразки оформлення шкільної документації, методичні рекомендації, рекомендації
ДОІППО);
- робота профільних класів (положення про профільні
класи, заяви батьків, накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги
навчальних досягнень учнів тощо);
- банк даних (картотека) педагогічних знахідок,
досвіду, освітніх технологій;
г)
основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:
-
аналітичні матеріали шкільного моніторингу з кожного навчального предмета
(результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, державної
підсумкової атестації (ДПА) та ЗНО;
- матеріали для організації контролю знань;
- матеріали роботи з обдарованими дітьми (план
роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів в І, ІІ, ІІІ етапах
олімпіад, МАН тощо);
- інформація з навчально-методичного забезпечення
кожного предмета;
- анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналізу,
карти-схеми самоаналізу);
- тексти контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;
- зразки поурочних планів;
- методичні розробки вчителів;
- рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до
викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;
- критерії оцінювання рівня навчальних досягнень
учнів з різних предметів;
- наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму
в школі;
- методичні рекомендації стосовно ведення
тематичного обліку знань учнів;
- зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;
- матеріали для оформлення шкільних предметних
кабінетів;
д)
діагностичні матеріали:
- результати діагностики педагогічного колективу
(анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
- моніторинг педагогічної діяльності вчителів
(анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);
- матеріали атестації вчителів, роботи з молодими
спеціалістами;
е) матеріали з позакласної роботи:
- плани робіт предметних гуртків, факультативів;
- орієнтовна тематика наукових учнівських робіт та
вимоги до їх оформлення;
- матеріали з організації позакласної роботи з
навчальних предметів;
- матеріали для роботи з батьками;
- матеріали на допомогу класним керівникам,
вихователям ГДП;
є) папки з матеріалами: науково-практичних конференцій,
педагогічних читань, семінарів (шкільних, районних, обласних):
ж) картотеки:- статей
періодичної преси на педагогічні теми; публікацій у фаховій періодиці та
методичній літературі (з кожного предмета);
- обліку матеріалів з педагогічного досвіду.
5. Бібліотека методичного
кабінету (предметно-тематичний розподіл):
- підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;
- підшивки фахових журналів і газет;
- спеціальна, загальнопедагогічна література.
Для
оформлення методичного кабінету використовуються стенди які виконують задачі:
Створення іміджу методичного кабінету;
Поглиблення і розширення знань вчителя;
Розвиток професійних умінь;
Розвиток креативного мислення педагога;
Підвищення кваліфікації педагогів;
Вихід колективу на шлях інноваційних перетворень.
Розвиток професійних цінностей.
На стендах методичного кабінету можна розмістити
наступну інформацію:
- Самоосвіта;
- Інформаційне бюро;
- Аналіз та самоаналіз уроку;
- Узагальнення досвіду;
- Конкурси;
- Психологічний всеобуч;
- Для класних керівників;
- Нормативно-правова база;
- Атестація;
- Модернізація;
- Дайджест заступника директора школи з НВР;
- Методична і довідникова література
Немає коментарів:
Дописати коментар