Демократичні перетворення в Україні обумовили
глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів
діяльності. Сьогодні завдання навчальних закладів – виховання громадянина з
високим рівнем громадянської свідомості, патріотизму, активності, поваги до
прав і свобод демократичного суспільства.
Сучасна демократія вимагає від
людини готовності і здатності до активної участі у справах
суспільства і держави на основі глибокого усвідомлення
своїх прав і обов’язків, себе як повноправного члена соціальної спільноти,
громадянина своєї країни.
Ці пріоритети передбачають орієнтацію на відродження національної гідності,
патріотизму й громадянської зрілості особистості, що включає освіченість на
рівні кращих світових зразків, гуманізм, духовність, діловитість; активну
позицію кожної людини, зокрема, її самореалізацію у матеріальній і духовній
сферах суспільного життя, дотримання
конституційних норм тощо.
І. Загальні
положення Концепції:
1. Підготовка до суспільного життя: формування
та засвоювання навичок демократичної культури, виконання громадянських
обов’язків, взяття відповідальності за себе, родину, суспільство.
2. Оволодіння загальнолюдською і
національною культурою: формування цілісного світогляду, опанування
таких соціальних навичок, як моральне ставлення до людей, терпимість щодо
соціальних, національних, етнічних, релігійних, статевих розбіжностей, шанування
прав та свобод людини, навичок співробітництва, позитивного розв’язання
конфліктів, підтримки загальної безпеки.
3. Соціально-політична адаптація:
розвиток навичок спілкування, культури комунікацій, самопізнання, самооцінки,
самовизначення; адекватної оцінки світу, політичної ситуації, власної позиції
тощо.
4. Соціально-професійна орієнтація: усвідомлений
вибір життєвих стратегій, реалізація прав і можливостей шляхом самовиховання,
самовизначення, самооцінки інтересів, здібностей, нахилів, мотивації майбутнього
соціального і професійного розвитку.
В цілому, концепція школи відповідає основним документам, що забезпечують її діяльність як
освітньої галузі:
- Конституція України;
- Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття);
- Національна Доктрина розвитку освіти України у
ХХІ столітті;
- Загальна декларація прав людини;
- Декларація прав дитини;
- Закони України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту»,
- державні документи щодо реформування сучасної
освіти;
- Положення про середній навчальний заклад;
- Статут школи;
- Регіональна програма «Обдаровані діти»;
- Концепція громадянського виховання;
- Державна програма «Учитель»;
- Програма
обласного науково-методичного проекту «Освітні стратегії соціалізації
особистості громадянського суспільства»
В основу Концепції покладено стратегічне завдання: в школі дитина не
лише набуває знання, формує власний світогляд, але і отримує навички
самоконтролю, взаємодії з колективом, уміння вирішувати складні життєві
ситуації. Саме у навчально-виховному процесі відбувається розвиток усіх
складових самовдосконалення особистості, у першу чергу потреби у
самоствердженні та самореалізації, що є
невід’ємною частиною соціального становлення сучасної людини.
Тому метою розвитку школи – є всебічний розвиток дитини як особистості та найвищої цінності
суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання
високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого
суспільного вибору, накопичення дитиною соціального досвіду та відтворення його
у власній життєдіяльності.
ІІ. Основні складові діяльності педагогічного колективу:
1. Виконання соціального замовлення
суспільства: забезпечувати випускників якісною освітою й свідомою мотивацією на
навчання впродовж життя, створювати можливості для успішного професійного
самовизначення.
2. Створити умови для всебічного
розвитку кожної дитини, дати їй можливість для самовираження, забезпечити
науково-теоретичну, практичну, допрофесійну, загальнокультурну підготовку
учнів, бажаючих оволодіти сучасними інформаційними технологіями.
Головні напрямки
діяльності школи:
Діяльність
школи має бути направлена на реалізацію глобальних компетентностей:
-
навчити дітей жити разом з суспільством,
-
вчитися;
-
працювати;
-
жити.
Наші цінності:
Цінності – учні
-
ми працюємо над формуванням життєвих компетенцій наших
учнів;
-
готуємо наших вихованців до повноцінної плідної
життєдіяльності в інформаційному суспільстві;
-
залучаємо їх до систематичної науково-дослідної,
пошукової роботи.
Цінності – батьки
-
ефективність – ми співпрацюємо разом так, щоб віддача
від нашої діяльності була максимальна
-
прозорість – будь-яка сторона нашої діяльності
відкрита для ознайомлення
Цінності – вчителі
-
Співпраця: ми – команда однодумців, яка працює над
виконанням соціального замовлення нашого суспільства.
-
Професіоналізм: ми команда компетентних професіоналів,
які розуміють важливість покладеного перед нами завдання.
-
Творча досконалість у кожній справі.
Основні принципи нашої діяльності:
- соціальна детермінація
гуманізму
- науковість
- інформаційна достатність
- наступність та
перспективність
- демократизація
- правова пріоритетність
- креативність
ІІІ. Головні завдання навчально-виховного закладу
Діяльність навчально-виховного закладу спрямована на
реалізацію основних завдань:
• здобуття загальної
середньої освіти та інформаційної культури відповідно до навчальних планів
спеціалізованої школи;
• формування
особистості учня з високим рівнем загальної та інформаційної культури,
духовності, моралі;
• використання та реалізації інноваційних
технологій в навчально-виховному процесі;
• допрофесійна
підготовка учнів, надання можливостей подальшого навчання та успішної
професійної діяльності;
• формування в учнів
навиків здорового способу життя;
• виховання
громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної людини, яка
здатна зважено приймати рішення, творчо діяти і мислити, спілкуватися через
комп’ютерні мережі.
Мета Концепції розвитку школи – визначити стратегічні перспективи розвитку школи як сучасного освітнього
закладу з найбільш сприятливими умовами для розвитку кожної дитини з
урахуванням її схильностей, інтересів та здібностей засобами освітніх новітніх
технологій відповідно до соціальних потреб, зумовлених розвитком української держави.
ІV. Структура школи:
· Заклад має 1- 11 класи, для учнів від 6 до 17 років;
· Термін навчання – 11 років;
· Школа є трьохступеневою:
І ступінь – початкова школа з тривалістю навчання 4 роки;
ІІ ступінь – основна школа з тривалістю навчання 5 років;
ІІІ ступінь – старша школа з тривалістю навчання 2 роки.
· Навчальний рік поділяється на 2 семестри;
· Тривалість навчання в школі 5 днів. Заняття проводяться в
одну зміну, всі класи розміщено окремо.
· Для закладу визначено мікрорайон смт.Межова, діти якого
зараховуються на навчання до нього. Незалежно від місця проживання до закладу
зараховуються діти, які виявили бажання навчатися в даному навчальному закладі.
V. Модель випускника
На час закінчення початкової школи: обов’язкове
виконання Державних стандартів початкової освіти, позитивне ставлення до
навчання, дотримання учнями Правил поведінки для учнів, вміння адаптуватися до
конкретної життєвої ситуації.
На етапі закінчення основної школи: наявність стійких
знань з основ наук, сформованість навичок здорового способу життя, підвищення
мотивації навчання через активізацію пізнавальної діяльності, розвиток
загальних та індивідуальних здібностей, виявлення обдарованості вихованців для
вибору подальшого розвитку.
На етапі закінчення старшої школи: формування
наукового стилю мислення, високий рівень усвідомлення ролі самоосвіти в своєму
житті.
Випускник
нашої школи крім оволодіння базовими знаннями з основних предметів відповідно
до вимог навчальних програм, глибоко розуміє суть соціальних процесів, їх роль
в пізнанні навколишньої дійсності, проблеми отримання, подання та оцінки
інформації. Уміє добирати і формулювати мету, здійснювати постановку задачі,
висувати гіпотези будувати життєві моделі досліджуваних процесів і явищ.
Отже,
випускник нашої школи має бути підготовленим представником нового покоління
робочої сили, зі сформованими навичками ХХІ століття і такими ознаками:
-
Інформаційна грамотність.
-
Висока продуктивність праці.
- Винахідливе аналітичне
мислення.
- Ефективне спілкування.
- Активне творче ставлення
до справи.
- Вміння працювати в
команді.
- Уміння брати
відповідальність на себе.
- Життєві компетентності.
Висока
освіченість, культура, духовність і моральність, активна громадянська позиція,
здатність до самооцінки та самовизначення – на формування таких складових
особистості учня буде спрямовано весь навчально-виховний процес у школі.
VІ. Зміст
діяльності навчально-виховного закладу
Навчально-виховний
заклад здійснює та організовує свою діяльність відповідно до робочого плану,
який складається на основі затверджених Міністерством освіти і науки України
типових навчальних планів із урахуванням профілю.
Предмет
“Українська мова та література” став осередком технологізації навчального
процесу, впровадження інноваційних технологій навчання під час формування основ
соціальної культури, підготовки учнів до життя в сучасному громадянському
суспільстві.
Інтерактивні
технології – пріоритетний напрям діяльності навчально-виховного закладу. Поряд
із цим є цілком вмотивованим використання проектних, модульних, технологій.
Структура
та режим роботи школи регулюються відділом освіти Межівської
райдержадміністрації, районною державною санепідеміологічною службою.
VІІ. Основні шляхи
реалізації Концепції
Науково
- методичне забезпечення здійснюється через використання сучасних технологій
та апробації їх у різних аспектах навчально-виховного процесу:
- у вивченні навчальних
предметів;
- у виховній роботі;
- в учнівському
самоуправлінні;
- бібліотечних
технологіях;
- кадрово-методичному
забезпеченні тощо.
Кадрове
забезпечення сприяє формуванню нового типу педагога, в якому поєднуються високий
професіоналізм, креативність діяльності, бажання до постійного
самовдосконалення. Створено усі умови для перепідготовки та підвищення
кваліфікації педагогів, зокрема, їх комп’ютерної грамотності. Передбачено
систему стимулювання педагогічної творчості та активності.
Матеріально-технічне
забезпечення здійснюється через наявність локальної мережі, двох комп’ютерних класів,
навчальних кабінетів, спортивного залу, їдальні.
Фінансовий
аспект забезпечується за рахунок державного бюджету. Додаткові джерела фінансового
забезпечення можуть поповнюватися через добровільні внески різних осіб. Вони
регулюються Радою школи.
VІІІ. Управління
школою
Управління
навчально-виховного закладу здійснюється через відділ освіти Межівської
райдержадміністрації. Безпосереднє керівництво здійснюється директором. У школі
діють загальні збори, науково-методична рада, батьківський комітет, учнівське
шкільне самоврядування. Інформаційні технології широко використовуються і в
управлінні закладом. Адміністрацією школи створені та поширені власні програми
комп’ютеризації управлінської діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар