субота, 28 березня 2020 р.

Алгоритм роботи вчителя над науково-методичною проблемою


I. Визначення власної психолого-педагогічної готовності. 
1. Самоаналіз вчителем результатів досліджень рівня власної професійної майстерності в умовах роботи над проблемою, своїх творчих здібностей, потреб та інтересів з метою виявлення загальних та окремих проблем навчально-виховного процесу та якості науково-методичної діяльності.
2. Для отримання реальних результатів та проведення самоаналізу  власної діяльності вчителю застосувати: аналіз експертного оцінювання відвіданих уроків директором школи та заступником з НВР, позакласних занять; анкетування, бесід, аналіз змісту виступів на педагогічних радах, творчих конференціях, методичних заходах.  
3. Дослідити ступені відповідності та розбіжностей між реальним рівнем компетентності з проблемних питань та вимогами сучасного суспільства до своєї науково-дослідницької діяльності.
4. Виявити умови, що спричинили розбіжності.
5. Регулярно знайомитися з новітніми досягненнями психолого-педагогічної науки та освітніми технологіями стосовно роботи над  проблемою.  
II. Теоретичне обгрунтування науково-методичної проблеми  
1. Обговорити результати діагностики та висновки необхідності вибору і формування науково-дослідницької проблеми.
2. Вибір декількох варіантів тем для представлення для обговорення на засіданні науково-методичної ради та вибір одного з них.
3. Формування мети, форм та методів дослідження та впровадження теми.
4. Розробка плану теоретичної підготовки до практичної реалізації теми.
III. Теоретична підготовка до впровадження теми.
1. Теоретична підготовка до впровадження в практику нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій, як складових науково-дослідницької роботи вчителя, включає в себе:
- участь в теоретично – практичних семінарах, конференціях, курсах, вебінарах та ін., пов’язаних з роботою над проблемою науково-методичної теми;
- визначення місця для впровадження проблеми в систему науково-методичної роботи школи.
2. Підбір та аналіз методичної літератури з теми.
3. Ознайомлення з ППД впровадження теми в практику.
4. Опис досягнень та досвіду в межах обраної теми.
5. Розробка моделі впровадження теми: виділення основних положень, рекомендацій, прийомів, методів роботи та визначення змін їх у функціях усіх категорій педагогічних кадрів, коригування діяльності учасників, виявлення специфічних засобів реалізації завдань моделей, експертна оцінка реального досвіду.
IV. Творчий етап.
1. Творча робота вчителя над педагогічною ідеєю в своїй навчально-виховній діяльності.
2. Самоосвіта з питань:
-           формування особистої педагогічної проблеми й узгодження її з науково-методичною проблемою школи;
-           вибір, аналіз, експериментальна перевірка нових методів роботи, використання їх на практиці;
-           осмислення, узагальнення своєї діяльності та порівняльний аналіз позитивних результатів з рекомендаціями.
3.         Звіт про хід реалізації науково-методичної теми:
-           використання масових форм методичної роботи (цільові семінари, науково-методичні конференції);
-           оформлення педагогічної виставки;
-           проведення відкритих уроків.
4.         Створення банку даних щодо результатів науково-методичної роботи.
5.         Поточний аналіз та управління процесом впровадження. Підсумки роботи.
5.1. Аналіз та самоаналіз результатів впровадження: як впливає використання пропонованих методів та прийомів на якість знань учнів.
5.2. Контроль адміністрацією школи роботи вчителя над науково-методичною темою: аналіз інформації про стан реалізації, координація роботи над темою на засіданні науково-дослідницької групи закладу освіти, організація семінарів, лекцій, конференцій, відкритих уроків з метою узагальнення досвіду роботи над досліджуваною проблемою.
5.3. Контрольно-аналітична діяльність методичної служби школи в процесі виконання роботи за темою: порівняльний аналіз проблематики та ходу роботи вчителя над темою зі станом її розробки та практичними результатами, координація й об’єднання, посилення компетентного керівництва шляхом використанням науково-методичної інформації. Стимулювання діяльності вчителя.
5.4. Обговорення результатів роботи над дослідженою темою на ШПЦК, методичній раді, педагогічній раді.
5.5. Вироблення і прийняття рекомендацій.

Затверджено на засіданні методичної ради КЗО «Межівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Межівської селищної ради»

Немає коментарів:

Дописати коментар