суботу, 31 березня 2018 р.

Сценарій інтегрованого позакласного заходу для учнів 8-11 класів

ЛІТЕРАТУРНА ВІТАЛЬНЯ
«Актуальний Вільям Шекспір»
Мета: презентація учнівських міні-проектів по темі «Актуальний Вільям Шекспір».
Обладнання: портрет Вільяма Шекспіра, відеоролик «Життя і творчість Вільяма Шекспіра», тексти творів, презентації, мультимедіа, аудіозаписи сонетів в оригіналі, аудіозаписи творів Сергія Прокоф’єва, п’єси «Зелені рукава», відеозаписи з фільмів та мюзиклу «Ромео і Джульєтта» (реж. Ф.Дзефіреллі, Б.Лурман), елементи костюмів, малюнки дітей, ілюстрації сцен трагедії «Ромео і Джульєтта».
«Вільям Шекспір був людиною всеосяжної і всепроникливої душі; в цьому ніхто з давніх і нових поетів не може зрівнятися з ним»                  
Джон Драйден.
Хід заняття
Учитель: Епоха Відродження славиться прекрасними зразками поезії, п’єс, драматургії. Прекрасні творіння майстрів того часу доступні всім. Але не досить прочитати їх, щоб художні якості відкрилися самі собою. Серед великих майстрів хочеться виділити Вільяма Шекспіра.
(Відеоролик «Життя і творчість Вільяма Шекспіра»)
Учитель: Епоха Відродження славиться прекрасними зразками поезії, п’єс, драматургії. Прекрасні творіння майстрів того часу доступні всім. Але не досить прочитати їх, щоб художні якості відкрилися самі собою. Серед великих майстрів хочеться виділити Вільяма Шекспіра.
(Відеоролик «Життя і творчість Вільяма Шекспіра»)
Ми вирішили відкрити творчість Вільяма Шекспіра, дослідили нові матеріали і створили міні-проект, який назвали «Актуальний Вільям Шекспір».
(Презентація. Слайд 2)
Учень: Вільям Шекспір – англійський драматург і поет. Він створив яскраві, наділені могутньою волею і сильними пристрастями характери, здібні до самопожертвування, переживання та відповідальності. 
(Слайд 3. Звучить «лютнева музика»)
У своїй книзі А.А.Анікст писав: «Чудовий англійський драматург Вільям Шекспір був одним з найбільших художніх геніїв. Ним створені неперевершені зразки трагедій». Актуальність даної теми нам здалася очевидною, тому, що Вільям Шекспір багато в чому залишився для нас загадкою.
Що тільки не казали про Шекспіра! Що він - ніхто. Безграмотний ледащо. Гроза лісничих. Веселий приятель компанії Фальстафа. Настирливий прихильник якоїсь Смаглявої леді з передмістя. Комедіант. Король...
Учитель: Шекспір… Це, мабуть, тому пішла така слава, що він не любив розповідати про себе, не писав листів. Колись, нікому не відомим юнаком, стояв він перед афішею Берберджевого театру і дивився на імена Томаса Кіда, Роберта Гріна, Крістофера Марло. Ось тоді він дав собі слово, що незабаром поряд з ними буде і його прізвище. 
Учень: Шекспір довго пам’ятав, як уночі він таємно тікав зі Стратфорда, ховаючись від гніву поміщика Томаса Люсі, в заповіднику якого осмілився полювати. Його жорстоко побили його слуги, а він написав сатиру про скупого і злого поміщика. Згодом вирушив до Лондона на пошуки свого місця в житті, на пошуки щастя, зрештою — на пошуки заробітку, Це був його шлях у мистецтво. За п'єсу платили два фунти стерлінгів, причому не йому, а господарю театру. Майстер зображення характерів, Шекспір виразно показав, якими бувають люди в різні періоди їх життя. Створив незабутні картини молодості, зрілості і в’янення людини.
Він був по-справжньому щасливий, коли збудували новий театр – «Глобус». Його солом’яний дах вінчала велика позолочена куля, яку тримав Геракл. 
(Слайд 4)
Учень: Так. Він був король. Король поезії. Король театру. В історії людства знайдеться небагато рівних йому. Недавно минуло 450 років з дня його народження, а твори Шекспіра не припали пилом історії. Він – серед нас, бо і нині його п’єси йдуть з аншлагом у театрах усіх країн світу.
(Слайд 5)
Учень: "Чи справді існував Шекспір?" Це питання тривалий час турбує і фахівців, і широке коло читачів. Цікаво, що за життя Шекспіра нікому й на думку не спадало не вірити в "істинність" митця. Перші сумніви виникли в XIX столітті. Автором шекспірівських творів називали і Френсіса Бекона, і Єлизавету Сідні, і Крістофера Марло, згадувалися королі, міністри, графи. Його сонети... їх - 154. Вони не становлять єдиного циклу. Це порив його душі. Герої сонетів - білявий юнак і Смаглява красуня.
Смаглява красуня – Мері Фітон, придворна дама королеви Єлизавети. І хоча вона білявка, повірте, ці сонети – про неї. Він її бачив, бачив у снах, її образ стояв перед ним, коли ночами брався за перо…
(Слайди 5 – 7)  
Міні-проект «Поетична сторінка»
1.      Читання, аналіз сонетів англійською, російською та українською мовами:
-       Сонет 130
-       Сонет 107
-       Сонет 45
-       Сонет 97
-       Сонет 97
-       Сонет 66
2.                  Демонстрація відео з декламуванням сонетів різними мовами.
Учень:
О, Шекспіре! Як мило й любо чути,
Що твої талант і велич вічні,
Нам, Шекспір, ніколи не забути
Зміст твоїх трагедій таємничий.
0, Шекспіре! Твої герої й нині
Величчю душі чарують знов,
І надихає наше покоління
Їх віра в щастя і любов.
(Слайд 8)
Учень: Абсолютно помилковою є думка, ніби трагедії народжують песимістичне відношення до життя. Особливість трагедії як виду мистецтва полягає в тому, що, зображаючи жахи життя і безмірні страждання, вони не порушують відчаю.
Гуманістичне мистецтво, навіть коли воно зображає силу зла, разом з тим розкриває велич і красу людини, в муках того, що знаходить глибоке розуміння життя, власної слабкості і помилок.
«Гамлет» – найважчий образ для тлумачення зі всіх трагедій Шекспіра, унаслідок надзвичайної складності його задуму. Гамлет, принц датський, дізнається, що його батько не помер природною смертю, а був по зрадницьки убитий Клавдієм, що оженився на  його матері і успадкував його престол. Гамлет присягається віддати все життя справі помсти за батька – і замість цього впродовж чотирьох актів роздумує.
(Слайд 9)
Учень: Гамлет корить себе й інших, не роблячи нічого рішучого, поки в кінці п’ятого акту не вбиває, нарешті, лиходія.   Гамлету здається, що він попав у картину зіпсованості світу, який представляється йому «садом, порослим бур’янами». Він говорить: «Весь світ – в’язниця, з безліччю затворів, темниць і підземель, причому Данія – одна із гірших». Тому він сумує: «Століття розхиталося; і найпоганіше,що я народжений відновити його!». Ми цінуємо в Гамлеті його чесність перед самим собою, благородство прагнень і силу думки.
Учень: Трагедія «Король Лір» не залишає байдужим нікого. Дивіться, спочатку він сприйняв фальшиві зізнання в любові двох дочок, яким потрібні були тільки його гроші. І вигнав з дому найменшу дочку, яка щиро його любила.
Помилка Ліра очевидна із самого початку, але не можна не проникнутися співчуттям до нього. Страждання доводять його до затьмарення розуму, але потім наступає духовне прояснення, в якому оголюється справжня велич його особи. Але ж саме через його помилку пролилася кров, загинули безвинні люди.
(Слайд 10)
Міні-проект «Ромео і Джульєтта»
Учень: Ромео і Джульєтта – юні, чисті істоти, не покалічені життям. Їх загибель, обумовлена ворожими зовнішніми обставинами і безмежністю їх любові. Про суперечності особи тут ще не доводиться говорити. Ореолом величі оточені юні герої «Ромео і Джульєтти», чия любов набула справді героїчного характеру.
(Слайд 11)
Інсценізований уривок з трагедії «Ромео і Джульєтта»
Танець із мюзиклу «Ромео і Джульєтта»
Учень: Таким чином, один з найбільших геніїв художньої літератури Вільям Шекспір створив неповторні трагедії, такі як «Ромео і Джульєтта», «Гамлет», «Король Лір». Цей вид драми розвинувся також завдяки особливостям часу, в якому творив Шекспір. Переломна епоха не зломила його, а навпаки підсилила розвиток виду драми.
Учитель: Такі шедеври, як «Ромео і Джульєтта», «Гамлет», «Король Лір», могла написати тільки людина, для якої творчість – головний зміст життя.  Все своє свідоме життя Шекспір віддав театру. Він прожив 52 роки, із них 20, а може, і більше, було присвячено театральній сцені. Немає підстав не вірити, що п’єси Шекспіра написав сам Шекспір.
Учень: Шекспір… Його життя... 52 роки... Злети. Падіння. Розчарування, зневіра – і знову сподівання. В 16 років  почав працювати. У 18 – мав свою сім’ю. 23-літнім – ступив на лондонські тротуари. За 20 років театральної праці створив 37 п’єс, 154 сонети, 2 поеми. Писав  тільки для «Глобусу». Нічого не вигадував – все брав зі старої, забутої літератури, історичних хронік, дякувам друзям Джону Хемінгу і Генрі Конделлу. Вони надрукували  його п'єси, зберігши їх для майбутніх поколінь. Краса, правда й доброта – це суть його мистецтва і людини у світі.
(Слайд 12)
            Учитель: Таким чином, ми бачимо, що теми творів Вільяма Шекспіра й досі залишаються актуальними. Шекспір, як один з найвеличніших майстрів, створив яскраві, наділені могутньою волею характеру образи. Його трагедії змінили світ.
Ось і закінчилася наша зустріч з видатним письменником славетної доби Відродження. Але попереду ще безліч таких зустрічей з Шекспіром – про нього повсяк час нагадуватимуть вам з кіно – і телеекранів, естради, театральної сцени його давні й сучасні для кожного покоління герої.
Міні-проект «Музична сторінка»
-          Виконання учнем пісні англійською мовою «Ти моя любов»;
-             прослуховування відеороликів пісень Таравердієва «Любов слепа», Аланом Рікманом, групою БІ-2, Мікаелом Таривердієвим);
-            аналіз та враження від прослуханих пісень і переглянутих  відеороликів.
Міні-проект «Сторінка художників і редакторів»
-          Перегляд виставки малюнків.

-          Презентація і перегляд учнівської газети «Шкільні цікавинки» (додаток).

Немає коментарів:

Дописати коментар