Виступ вчителя початкових класів
Скочко Лариси Вікторівни
Молодший шкільний вік – особливий етап у формуванні
ставлення людини до навколишнього світу, коли визначається спрямованість
особистості – громадська чи навпаки егоїстична, індивідуалістська. Цей вік
сприятливий для формування основ культури поведінки: молодші школярі вже здатні
сприймати вимоги до себе; вони піддатливі зовнішньому впливу, схильні до
наслідування.
У досвіді своєї роботи з даної проблеми пропоную
поради, спрямовані на забезпечення успішної соціалізації та розвитку
особистості, що є пріоритетним завданням вчителя початкових класів, займають
важливе місце в системі підготовки дитини до самостійного життя, враховуючи
особливості сучасності, виступають і як джерело пізнання, і як сильний фактор
емоційного впливу на дітей.
Система впровадження даних занять у практичну
діяльність дасть можливість сформувати в учнів навички критичного, творчого,
толерантного мислення, вміння протистояти ідеологічному тиску та маніпуляціям,
сприймати невизначеність не як життєві обмеження, а як можливість побудови
кращого життя. Вплине на виховання майбутнього громадянина України – людини,
здатної брати на себе відповідальність, слідуючи моральним принципам
загальнолюдської моралі добра, милосердя, справедливості й працелюбства.
Впевнена, що запропоновані заняття, різноманітність
форм, методів та прийомів роботи допоможуть дітям розвиватися в умовах комфорту
і діяльності, навчать вільно висловлювати свої думки, сприймати розумну критику
і бути самокритичними, задовольнятимуть природні властивості учнів: саморух,
саморозвиток і самовдосконалення; створять передумови для всебічного
розвитку особистості, які визначатимуться на засадах загальнолюдських та
національних цінностей, їх значущості для соціального становлення людини,
гуманізації і демократизації шкільної освіти, взаємоповаги між націями і
народами, світського характеру школи.
Цінність запропонованих мною порад для педагогів у
тому, що вони сприятимуть розвитку їх творчого потенціалу, дадуть можливість
зацікавленим вчителям поглянути на власну педагогічну діяльність по – новому,
допоможуть навчити учнів стати активними і свідомими учасниками навчального
процесу власного навчання, тому що активний підхід до навчання,
спонукатимуть до досліджень та відкриттів, до застосування елементів
перспективних педагогічних технологій; забезпечать діалектичну єдність
діяльності вчителя і учня, допоможуть переосмислити виховний процес, уникати
протиріччя між школою і життям, створять сприятливий, здоровий психологічний
клімат в колективі.
Глибоко переконана в тому, що навчання в початковій
школі не може бути лише процесом засвоєння певної суми знань. Це, перш за все,
має бути захопливе пізнання навколишнього світу через спостереження, через
влучно дібрані слова, через образи, створені в дитячій уяві і фантазії. Вважаю,
що у школі дитина не просто навчається, вона тут живе, формується як
особистість. І якою людиною вона виросте, ким стане в житті, залежить саме від
нас, педагогів.
В.О.Сухомлинський вважав, що добрі почуття мають
своє коріння у дитинстві, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість
народжуються в праці, турботах, хвилюваннях про красу довкілля. Я вірю в кожну
дитину, адже дитина – безмежність Всесвіту і Природи, вірю в свою «іскорку»
творчості і любові до дітей, до своєї професії, вірю в силу гуманної педагогіки
В.О.Сухомлинського.
Немає коментарів:
Дописати коментар