Ми проаналізували, наскільки
правильний шлях обрав педагогічний колектив нашої школи, використовуючи
інноваційні технології, свідчать такі найбільш вагомі результати:
• підвищився рівень навчальних досягнень учнів (на 8 %
збільшилась кількість учнів, що мають високий та достатній рівні, на 10%
зменшилась кількість учнів, що мають початковий рівень);
• значне підвищення результативності учнів школи у районних
та обласних предметних олімпіадах, предметних та творчих конкурсах;
• спостерігається зростання рівня педагогічної
майстерності вчителів, їх інформаційної культури (є призери районного та
учасники обласного етапу конкурсу «Вчитель року», більшість вчителів пройшли
навчання за програмою Intel, до складу шкільної картотеки ППД увійшли методичні
розробки більшості вчителів, класоводів, класних керівників та вихователів ГПД,
педпрацівники школи є авторами статей на методичних порталах, деякі вчителі
створили власні сайти (Грицай Л.В.) та блоги);
• 50-65% учнів школи вступають до вищих навчальних
закладів ІІІ-ІV ступеня акредитації (добре здають ЗНО з української мови та
літератури, що підтверджує результат роботи за профелем української філології).
Досвідом школи щодо впровадження
інноваційних технологій цікавляться інші заклади освіти. За 3 останніх роки на
базі школи були проведені районні семінари затупників директорів з навчальної
та методичної роботи, засідання районних предметних комісій вчителів зарубіжної
літератури, іноземної мови, біології, засідання круглого столу спільноти по
роботі з обдарованими дітьми.
Досліджуючи ефективність
впровадження інноваційного навчання ми дійшли таких висновків. Реальними
перевагами його є:
-
індивідуально-диференційований підхід;
- посилення мотивації
навчання;
- можливість застосування
різних форм і методів навчання за рахунок тривалості модульного заняття;
- розвиток
самооцінювання учнів;
- зміна ролі педагога з
інформаційно-контрольної на консультаційно-координаційну;
- можливість
прогнозування результатів;
- запобігання
перевантаження учнів;
- підвищення частки
самостійної роботи учнів;
- формування самостійної
і творчої активності за рахунок попередньо-пошукової діяльності як основного
елемента домашньої роботи;
- розвиток в учнів
комплексу загальнонавчальних інтелектуальних умінь (спостереження, слухання,
осмислення, читання, класифікація, узагальнення, самоконтроль);
- підвищення творчого
потенціалу і педагогічної майстерності вчителів;
- створення умов для
виявлення обдарованих дітей і розвитку їхніх творчих здібностей.
З метою забезпечення
більш ефективного управління інноваційними процесами вважаємо за необхідне
продовжувати використовувати
програмно-цільовий підхід, що встановлює баланс між прогнозованими та кінцевими результатами , наявними ресурсами,
невикористаними резервами.
Концепція розвитку школи
спрямовує діяльність закладу на прогнозоване оновлення, забезпечують
системність розвитку та більш широке впровадження інновацій. Під час роботи
над Концепцією з’являється спільна для
всіх мрія про нову успішну школу, оскільки в її технології закладено пошуках
ідей, нових освітніх технологій для зростання рівня компетентності та
професіоналізму педагогів. Упродовж роботи в інноваційному режимі помітно
зростає статус школи.
Пропонуємо внести до
проекту рішень педради перенесення акценту інновацій з організації навчального
процесу на зміни змісту, характеру, технології навчання.
Розробляти і
впроваджувати нові системи контролю та оцінювання знань, засоби навчання, що
стимулюють пізнавальну активність, самостійність і позитивну мотивацію
навчання.
Для цього необхідно, по-перше,
визначити здатність педагогів до творчої роботи взагалі; по-друге, довести
необхідність змін; по-третє, запропонувати досконалу моніторингову систему
інноваційного процесу в школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар