середа, 21 березня 2018 р.

ОПИС методів, засобів та шляхів вирішення проблеми «Розвиток творчих здібностей та рис духовності засобами інноваційних технологій: мультимедійних, методу проектів, прийомів інтерактивного навчання», реалізованої у власних методичних розробках

Сучасна школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя, де духовно збагачується кожен учасник навчально-виховного процесу, де формується громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно-культурне відродження України. Це передбачає перебудову процесу навчання, кінцевою метою якого є максимальне розкриття індивідуальних здібностей, можливостей та самоактуалізацію особистості.
Прагнення оптимізувати навчально-виховний процес відповідно до сучасних вимог і спонукало мене обрати для дослідження проблемну тему «Розвиток творчих здібностей та рис духовності засобами інноваційних технологій: мультимедійних, методу проектів, прийомів інтерактивного навчання».
В самоосвітній і практичній діяльності користуюся науковими та практичними дослідженнями концепцій та теорій, на яких ґрунтується моя робота: Волкова Н.П. у своєму навчальному посібнику «Педагогіка» розглядає інтерактивне навчання як технологію, що «застосовується в ігровій формі з використанням досвіду учнів, який одержали у практичній діяльності й розділяє її «за освітніми цілями і завданнями, формами, ходом, і передбачуваними результатами»; Єльникова О.В. визначає основні інтерактивні методи навчання та їх місце в класифікації педагогічних інновацій. Користуючись висновками М. В. Кларіна, реалізую принцип активності. Комар О.А. цікаво подає структурну модель готовності учнів до застосування інтерактивних технологій в роботі «Навчання школярів за інтерактивними методами». Крамаренко С.Г. в статті «Інтерактивні техніки навчання, як засіб розвитку творчого потенціалу учнів» зазначає, що обрання форми проведення інтерактивного заняття потребує індивідуального підходу викладача, врахування рівня інтелектуального розвитку, теми, що вивчається та цілей. О.Пометун в праці «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання» трактує інтерактивне навчання в багатосторонній комунікації; конструюванні знань учнем; використанні зворотного зв’язку при постійній активності учня. Під методами інтерактивного навчання І. Луцик у праці «Дидактичні умови інтерактивного навчання предметів суспільно-гуманітарного циклу в педагогічних коледжах» розуміє такі методи, які зумовлюють процес активної взаємодії суб’єкта з навчальним середовищем та з метою досягнення визначених дидактичних результатів.
У навчально-методичному посібнику із зарубіжної літератури по темі «Вільям Шекспір. Сонети. Трагедія «Ромео і Джульєтта», який містить серію уроків у 8 класі, сценарій заняття гуртка «Подорож сторінками літератури» та інтегрованого позакласного заходу для учнів 8-11 класів – літературна вітальня «Актуальний Вільям Шекспір», частково відображено форми та методи інтерактивного навчання, систему роботи над творчістю В. Шекспіра.
Оскільки я зацікавлена в тому, щоб зробити процес навчання цікавим і продуктивним, тим самим, розвиваючи особисті таланти та здібності моїх вихованців, навчаючи їх самостійно мислити, розмірковувати, аналізувати, висловлювати і відстоювати власні думки, ефективності в навчально-виховному процесі добиваюся шляхом використання експрес – опитування, організації дослідження за межами епох, проблемно-пошукових форм та методів, евристичних бесід, літературних диктантів, виконання групового та індивідуального гронування за темою уроку, випереджуючих індивідуальних та групових завдань, конкурсів – презентацій, порівняльного аналізу художніх засобів, інсценізації уривків творів, методів «Асоціативний кущ», «Створи кластер», технологій ефективного читання, використання учнями оціночних протоколів, взаємоперевірки і самооцінювання, підготовки учнями презентацій за конкретним змістом твору або конкретної дії п’єси, вікторин «Уважний читач», проблемних запитань, складання міні-проекту, організації диспутів, дискусій, пошуку потрібного матеріалу в мережі Інтернет, підготовки ілюстрацій до твору, випуску літературних газет та ін.
Впровадження системи інтерактивного навчання, на мою думку, забезпечує формування ціннісного сприйняття учнями моральних норм і правил соціуму, що згодом дозволить стати їм здатними до самореалізації, самостійного мислення, прийняття важливих рішень, вміння працювати над розв’язуванням важливих життєвих проблем.
Таким чином, учень вчиться, шукає, досліджує, узагальнює і передає інформацію, а вчитель створює умови для навчання і коректує діяльність учнів, направляє в потрібне русло, вчить дітей навчатись і досягати запланованого результату.

Немає коментарів:

Дописати коментар